تردد 8 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با 54 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان فروردین¬ماه سال جاری تعداد 7.930.283 تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده ‌است.

به گزارش خبرآنلاین، ایرج دست نشان با اعلام این خبرافزود: بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با 595.722 تردد و آزادراه تبریز-زنجان(عوارضی) با 418.595 تردد و کمترین تردد در محور دندی- تکاب با 4.367 جابجایی صورت گرفته است. با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه هاي استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می¬شود جمعا 4.236.345 تردد است که حدود 53 درصد از کل تردد در محورهای استان مي‌باشد.
وی افزود:17 درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است و در حالی که میانگین کشوری 12درصد بود و استان زنجان در رتبه 7 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده¬ها قرار دارد.
دست نشان تصریح کرد:بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با 803 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محوردندی- تکاب با 7 تردد در ساعت صورت گرفته است. مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان خاطرنشان ساخت :نرخ جریان تردد وسايل نقليه سنگين در كل محورهاي مواصلاتي استان زنجان در اين مدت 33 وسیله نقلیه سنگين در ساعت بوده است. در حاليكه ميانگين كشوري اين نرخ 40 وسیله نقلیه سنگين بوده و استان زنجان رتبه 17 را در كشور داراست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =