اقتصادنیوز نوشت: تحلیل محتوای آمار تولید خودروهای سورای در سال 1394 بیانگر آن است که از مجموع 893 هزار دستگاه خودرو سواری تولید شده، 583 هزار دستگاه خودرو در دهه‌های آخر قرن بیستم متولد شده‌اند که تولید آنها هنوز در ایران ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، پژو پارس، پژو 405 و پژو 206 سه خودرو قرن بیستمی هستند که در سال گذشته 346 هزار دستگاه از آن به تولید رسیده و نشان می‌دهد شرکت پژو بزرگترین عرضه کننده خودروهای تاریخ مصرف گذشته در ایران است.


پژو 405 در سال 1987 متولد شده و خط تولید آن نیز در سال 1996 جمع‌آوری شده است و یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که هم اکنون در کشور به تولید می‌رسد. ایران‌خودرو اعلام کرده که برنامه‌ای برای خروج این خودرو از خط تولید ندارد و تا زمانی‌که استانداردهای لازم را پاس کند و مشتری داشته باشد به تولید آن ادامه خواهد داد.

پراید نیز که نزدیک به سه دهه از تولدش می‌گذرد طی سال 94 بیش از 162 هزار تولید داشته که با احتساب محصولات پژو، 508 هزار دستگاه خودرو قرن بیستمی با برندهای غیر ملی به تولید رسیده است.

بر اساس این گزارش از آنجا که سمند هم روی پلات‌فورم پژو 405 ساخته شده و خودرویی قرن بیستمی محسوب می شود، می توان گفت با توجه به تولید 75 هزار دستگاهی این خودرو در ایران کل خودروهای قرن بیستمی تولید شده 583 هزار دستگاه بوده است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    18 0
    خلایق هر چی لایق
    • بی نام EU ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      14 3
      تا وقتی تقاضا هست...عرضه هم هست...
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    7 3
    واقعا هدفتون از طرح چندباره این مسائل چیه؟ چه ربطی به پژو و کیا داره؟ ایران خودرو و سایپا خودرو تاریخ گذشته تولید می کنند. هر کمپانی دوست داره از برندش حداکثر استفاده را ببره حتی اگر محصولات تاریخ گذشته خودش را بفروشه. بطور مثال مرسدس بنز و ولوو که کلی اتوبوس و کامیون از رده خارج با برندش در بازار ایران تولید و فروخته میشه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    18 2
    تا این آشغال ها خریدار دارند مطمئن باشید تا دو قرن دیگه به فروش می رسند. شاید هم لیاقت ما بیشتر از پژو نباشه.
  • متان IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    12 2
    واقعا کهانتظار داری خودروی 2000 به بعد سوار شی؟؟؟؟؟؟
  • بچه مشد A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    18 0
    "پژو 405 در سال 1987 متولد شده و خط تولید آن نیز در سال 1996 جمع‌آوری شده است و یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که هم اکنون در کشور به تولید می‌رسد. ایران‌خودرو اعلام کرده که برنامه‌ای برای خروج این خودرو از خط تولید ندارد و تا زمانی‌که استانداردهای لازم را پاس کند و مشتری داشته باشد به تولید آن ادامه خواهد داد."......به اين ميگن اوج مشتري مداري در بازار انحصاري خودرو... از 26 سال پيش تا الان خودروسازهاي بزرگ دنيا توليدهاي هم سن 405 رو بيش از 10 بار فيس ليفت دادن به همراه ارتقا موتور و ايمني و ساير قسمتها... اما الان 405 مدل 72 اگه تميز گير بياري می ارزه به 405 مدل 94 و 95 ... اين يعني نهايت پيشرفت غولهاي خودرو ساز داخلي
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    17 0
    ای بمیرید خودرو سازان...
  • حسین IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    3 0
    خودرو خارجی ارزون نیاد همین ارابه های مرگ واسشون سود داره
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    چشم جناب وزیر و رییس شورای رفاقت ببخشید رقابت روشن