ایسنا نوشت:دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امید بستن به وعده‌های قدرت‌های خارجی حل کننده مشکلات اقتصادی کشور و ملت نیست.

سردار سرلشکر پاسدار یحیی صفوی در نخستین کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان اظهار کرد: عقل و قلب سلیم حکم می‌کند که مدیران و مسئولان کشور فرمان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای را بعنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را تبدیل به برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و دراز مدت کنند.

صفوی همچنین با اشاره به هویت ملی ملت‌ها گفت: ملت‌های بزرگ و تمدن‌ساز مردمانی هستند که در طول تاریخ عزت و هویت و ارزش‌های دینی و ملی خود را حفظ می‌کنند و در مواجهه با فرهنگ های بیگانه هویت خود شان را از دست نمی‌دهند. موضوعی که باعث قدرت و غرور و افتخار یک ملت در برابر ملت‌های دیگر می‌شود همین هویت ملی است که مجموعه عقاید و ارزش‌ها و اخلاق و آداب ، رفتارهای فردی و اجتماعی آن ملت است که باعث شکل‌گیری قدرت سیاسی یا نظام سیاسی در یک کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری این کنگره‌ها باعث تقویت هویت و حفظ ارزش‌های اسلامی در بین جوانان خواهد شد و این از نیازهای اساسی ملت ودولت‌های ما است که یاد و خاطره و سلوک شهیدان را زنده نگهدارند و از افکار فردگرایی و منافع‌طلبی و رقابت‌های جناحی پرهیز کنند و همچون شهیدان صادقانه و خالصانه در جهت حل مشکلات مردم عمل کنند.

صفوی با اشاره به نقش شهدا در فرهنگ سازی گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال فرهنگ برهنگی و هرزگی در جهان هستند، این فرهنگ انسانی و سیرت شهیدان است که الگوهای انسانی و الهام‌بخش برای بشریت به ارمغان آورده است. امروز فرهنگ غربی فاقد پیام الهام بخش و نجات‌بخش در میان جوامع دیگر است اما در مقابل این فرهنگ، استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و ایستادگی و حقانیت شهدای ملت بزرگ ایران است که اگر بدرستی در سپهر جهانی بوسیله قدرت رسانه‌ای معرفی گردد، می‌تواند نقطه عطفی برای ساختن تمدن اسلامی جدید باشد و ما نشانه‌هایی از توانمندسازی این قابلیت بزرگ تاریخی را در پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه و فلسطین اشغالی مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: شما ملت قدرشناس ایران ظرفیت استراتژیک یک نظام در حل چالش‌های بزرگ هستید و هر کجا ملت ایران برای کمک به قوای سه گانه به صحنه آمده ، نظام را از یک نیروی راهبردی برخوردار ساخته و تصویری از یک قدرت عاقله و بصیرت جمعی و سیاسی را به نمایش گذاشته است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تحلیل سیاسی مسائل منطقه و شکل‌گیری مکتب مقاومت پرداخت و گفت: همچنانکه آمریکا در تشکیل خاورمیانه جدید شکست خورده، صهیونیست‌ها نیز در جنگ با حزب الله لبنان و دو جنگ با فلسطین شکست خورد. امیدواریم دشمنان جهان اسلام در این جنگ نیابتی هم که پنج سال است با اعزام گروه‌های تروریستی و تکفیری که دست‌پرورده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها هستند و با پول کشورهای عربی، تروریست‌ها را به جان مردم سوریه و عراق انداخته‌اند، شکست بخورند.

وی در پایان با اشاره به حمایت‌های مستشاری جمهوری اسلامی از دولت و ملت سوریه گفت: اگر مردم ایران حمایت سیاسی معنوی می‌کنند و مشاوره نظامی به دولت و مردم سوریه و عراق می‌دهند بخاطر آنست که که تروریست‌ها به مرزهای ایران نزدیک نشوند.
27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532669

برچسب‌ها