۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۱

ایسنا نوشت: مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای دولت را مکلف کرد تا در اجرای وظایف تکلیفی نظام اسلامی از حوزه‌های علمیه حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور دولت را مکلف کرد در اجرای وظایف تکلیفی نظام اسلامی و به‌منظور حضور مؤثر و هدفمند حوزه و روحانیت، از حوزه‌های علمیه در حکم نهاد عمومی غیردولتی پشتیبانی و حمایت‌های ذیل را به‌ عمل آورد:

1- معافیت فضاهای آموزشی، پژوهشی و اداری حوزه‌های علمیه از پرداخت هزینه‌های حق انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب و عوارض ساخت و ساز. عوارض مربوطه از محل اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط پرداخت می‌شود.

2- واگذاری فضاهای بلااستفاده دولتی در مناطق مختلف کشور به حوزه‌ها براساس نیاز حوزه‌های علمیه مطابق ضوابط ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27/ 11/ 1380.

3- پشتیبانی و ارائه خدمات لازم به‌منظور آموزش، تربیت دانش‌آموختگان حوزوی به‌عنوان مبلغین و مربیان قرآن و عترت(ع) و مروجین فرهنگ دینی و رفع نیازهای فرهنگی و دینی جامعه اسلامی با اولویت طرح هجرت طلاب به مناطق کمتر توسعه‌یافته.

4- پیش‌بینی زمین با کاربری آموزشی حوزوی در طرح جامع تفصیلی شهرها و واگذاری زمین با رعایت و ترتیبات صدر ماده (100) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طلبه ولایی A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    1 6
    کافی نیست. باید به معیشت طلاب بیشتر توجه کرد تا طلاب هیچ مشکل اقتصادی نداشته باشند.
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    8 1
    پس مدارس كپرنشين بي معلم و بي بخاري و ... چي؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 3
    اونوقت چرا؟