طی2-3سال گذشته برخی دولتمردان و رسانه ها ،بسیاری از مشکلات کشور را به گردن دولت قبل و شخص رئیس آن می اندازند. متقابلا دولتمردان نهم و دهم و رسانه های مدافع و حامی آنان،می گویند دیگر بس است،فرافکنی نکنید و تقصیرها را به گردن قبلی ها نیاندازید.

این حرف درست رسانه ها و مسئولان دولت قبل، لابد با نیت خیر!انجام می شود، اما فراموش نکرده ایم که تا 2دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی تقصیرها را به گردن رژیم پهلوی می انداختیم و اتفاقا درست هم می پنداشتیم. وقتی زیرساختی به غلط بنیان نهاده می شود و خشت اول کج گذاشته می شود تا زمانهای دوردست،پیامدهای منفی اش کش پیدا می کند. بنیانهای ناسالمی که پهلوی در زمینه های اقتصاد ، روابط بین الملل و به خصوص فرهنگ برجای گذاشته حالاحالاها گریبانگیرمان است.
برهمین مبنا حامیان محترم رسانه ای و سیاسی دولت قبل نباید گله مند باشندکه تقصیرها به گردن "دولت عدالت محور پاکدست" گذاشته می شود.
وقتی در روایات داریم که بنیانگذار یک گناه در عذاب مرتکبین به آن تا ابد شریک است،چرا بنیانگذار اشتباهات متعدد و فاحش تا سالها نباید شماتت شود؟

وانگهی مگر همین رسانه های حامی دولت دهم، هنوز مقصر بسیاری از رخدادهای امروز را دولت کارگزاران و دولت اصلاحات معرفی نمی کنند؟پس چرا اگر کسی بگوید بالای چشم دولت دهم ابروست،ناراحت می شوند؟مگر نه اینکه چیزی که عوض دارد گله ندارد؟!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532584

برچسب‌ها