ایسنا نوشت: حکومت کره شمالی اعلام کرده، همزمان با تدارک رهبر این کشور برای جشن گرفتن رهبری‌اش در جریان کنگره حزب حاکم، تمامی مراسمهای عروسی و ترحیم در این کشور باید در این هفته لغو شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه دیلی میل، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در طی چهار سال رهبری‌اش دست به تغییرات گسترده در رده‌های بالای حکومتی زده و چندین نفر از مقامات حکومت را اعدام کرده، به دنبال تحکیم جایگاه خود در مقام رهبر عالی بلامنازع کره شمالی در جریان برگزاری کنگره مهم حزب حاکم این کشور در هفته جاری است.

قرار است در جریان این گردهمایی که نخستین گردهمایی در نوع خود در حدود 40 سال گذشته است، رهبر 33 ساله کره شمالی به عنوان وارث مشروع حکومت خاندانی این کشور به رسمیت شناخته شود.

کیم جونگ اون ادامه دهنده راه پدر بزرگش کیم ایل سونگ و جانشین پدرش کیم جونگ ایل است. زمانی که در دسامبر 2011 به دنبال درگذشت پدرش صحبت از رهبری او در کره شمالی شد، بسیاری تردید داشتند که کیم جونگ اون مهارتهای لازم برای رهبری کره شمالی را داشته باشد اما وی با دست زدن به اقداماتی نظیر تصفیه مقامات حزب حاکم، دولت و ارتش و مشخصا اعدام افرادی مثل شوهرعمه قدرتمند خود نشان داد که این تردیدها اشتباه بوده است.

همچنین بسیاری از ناظران پیش‌بینی می کنند پیش از آغاز کنگره حزب حاکم کره شمالی در تاریخ 6 مه این کشور پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد تا بر وضعیت خود به عنوان یک قدرت هسته‌ای تاکید کند.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =