شاید معلمی یکی از مهمترین شغل های دنیا باشد، اما این شغل به همین میزان سخت هم هست؛ حدود یک سال پیش تحقیقات کری کوپر استاد روانشناسی سازمانی و سلامت دانشگاه منچستر نشان داد که تدریس یکی از سه حرفه پراسترس دنیاست. اما چرا این شغل به میزان سخت است؟

نیو صدر: «امروز، بیش از هر زمانی ما نیاز به معلم داریم. ما باید همیشه به یاد داشته باشیم، معلم ها مهم هستند.» این جمله استفان هاوکینگ یکی از بزرگترین دانشمندان جهان است که خود بارها از معلم خود آقای تاتا یاد کرده است.

شاید معلمی یکی از مهمترین شغل های دنیا باشد، اما این شغل به همین میزان سخت هم هست؛ حدود یک سال پیش تحقیقات کری کوپر استاد روانشناسی سازمانی و سلامت دانشگاه منچستر نشان داد که تدریس یکی از سه حرفه پراسترس است. اما چرا این شغل به میزان سخت است؟ میزان درآمد معلمی نسبت به شغل های دیگر چقدر است؟ و در کشورهای مختلف معلم ها چه درآمدی می گیرند؟

"معلم" یعنی کسی که چیزی را آموزش می دهد، اما چیزی که سختی این شغل را ایجاد می کند در این کلمه نیست، یک معلم دراین باره می گوید: «ما فقط معلم نیستیم، کلمه "معلم" کار ما را کاملا پوشش نمی دهد. ما همینطور برای دانش آموز هایمان پرستار، روان شناس، مددکار اجتماعی، مشاور والدین، دستگاه کپی و تقریبا یک پدر و مادر هستیم. اگر شما شخصیت حقوقی داشته باشید می توانید بگویید: "این تعریف شغل من نیست." ولی وقتی شما یک معلم هستید باید آماده باشید که هر روز اتفاقی برای شما بیافتد. »

سال پیش مجله مدیریت استرس در یکی از گزارش های خود عواملی که معلمی را شغلی پر استرس می کند مشخص کرد. با توجه به این گزارش اصلی ترین دلیل ایجاد استرس برای معلم ها، دانش آموزان کلاس هستند؛ شاید معلمی تنها شغلی باشد که در آن با گروهی مقابل هستید که می خواهند هر کاری کنند تا شما شکسته شوید و این معلمی را بسیار استرس زا می کند.

از عوامل دیگری که به عنوان عوامل استرس زا نامبره شدند می توان به ساعت کاری، استرس اجتماعی، دقیق بودن این شغل و ... اشاره کرد.

اما آیا با توجه به این میزان استرس معلم ها درآمد مناسبی دارند؟

درایالت متحده آمریکا درآمد یک معلم که هفته ای 36 ساعت کار می کند به طور میانگین هر ماه حدود 5 هزار دلار است. این درآمد تقریبا برابر با در آمد یک برنامه نویس کامپیوتری در آمریکا است. در آمریکا در آمد یک دندان پزشک و یک مهندس تقریبا 8 و 6 هزار دلار است.

البته میزان درآمد معلم ها در کشور های مختلف متفاوت است، معلم ها در کشور لوکزامبورگ بیشترین در آمد را نسبت به کشور های دیگر دارند. جدول زیر درآمد سالانه معلمان چند کشور را مقایسه کرده است؛

گفتنی این آمار ها از همه کشور ها گرفته نشده است.ضمن اینکه حقوق معلم ها در ایران سالانه کمتر از 10 هزار دلار است و این یعنی معلم های ایرانی در جهان حقوق بسیار کمی می گیرند.

47237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 61
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    استرس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مجید IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      10 1
      استرس داره آقا یا خانم بی نام همسر من معلم هستش در جنوب نقطه تهران. بعضی از روزهای هفته وقتی از سرکار میرسم خونه میبینم ناراحت و گریه کرده. خیلی وقت ها خسته سر و کله زدن با دانش آموزان هستش و اینکه شیطون و بازیگوش هستن. اما خیلی وقت ها غمگین هستش برای دانش آموزی که میاد پیشش میگه که خانم معلم مادرم داره به پدرم خیانت میکنه و من میدونم و دلم برای بابام میسوزه آخه اون صبح تا شب سرکاره و همسر من نمیدونه که باید چی بگه بعضی وقت دانش آموزش سرکلاس از حال میره چون شام و صبحانه نخورده، آخه پدرنداره و مادرش خونه مردم کار میکنه، همسرم براش صبحانه میگیره و اندکی پول بهش میده تا شب یه چیزی بگیره ببر خونه.
    • مجید IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      6 4
      همسر من معلم هستش استرس داره با ناراحتی دانش آموزان ناراحت میشه، آخه اون با بچه هایی سروکار داره که هزار گرفتاری دارن و خیلی از اونا به معلمشون پناه میارن ... کار کردن با بچه ها سخته، خیلی هم سخته اوناهایی که بچه دارن میدونن من چی میگم.
    • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      1 32
      کاش میزان تعطیلات معلمین در طول یک سال رو در کشورهای مختلف دنیا مقایسه میکردید که متوجه میشدید ایران با اختلاف زیاد اوله کلا یکی عطسه کنه مدارس تعطیل میشه
    • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      7 13
      ببخشید جناب پرفسور دانشگاه منچستر یه اشتباهی کرده. شما جدی نگیرد
    • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
      10 3
      با این بچه های امروزی فک کنم شما فقط مشکل نداری
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    74 87
    علت معلمي نه كساني كه فقط ده درصد توان يادگيري را انجام مي دهند . خدايي معلمي قشنگ است به شرطي كه 20 سال عقب برگرديم . فعلاً ما از معلمان در تمامي سطوح رضايت نداريم بخصوص دوره اول در دبيرستان و دوره دوم دبيرستان فعلاً ابتدايي بد نيست ولي مقاطع ديگر فقط مي توان گفت ؟؟؟ افسو س
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      18 0
      چقدر ما بی انصافیم، همین معلمینی که پزشک و مهندس تحویل جامعه می دهد و جانش را برای دانش اموزانش فدامی کند کمترین حقوق را در مقایسه با دیگر مشاغل دریافت می کند. لطفا بازدهی و عملکرد را در برابر دریافتی مقایسه کنید. این معلمان همیشه فقط دروغ شنیدند و وعده ... و تازه غرولندهای بقیه مردم و والدین و دانش اموزان و .... زمانی که دولت به شغلی بی اهمیتی کند و احترام نگذارد از کسانی مثل شما چه انتظاری میشه رفت واقعا توی کشورای دیگه معلماشون روی چشمشون میزارن اونوقت ....
  • ملت A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    130 9
    حقوق معلمان ايراني كو پس ؟
    • رضا A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      6 0
      من لیسانس کامپیوتر ودرهنرستان فنی تدریس می کنم و 25 سال سابقه دارم ، حقوق من 2100000تومن است که تقریبا 400000آن هم بابت مالیات وبیمه که هیچ خدماتی هم نمی دهند مگرآنکه بیمه دومی هم داشته باشی کلی کسرحقوق می شود حال خودتان به دلار تبدیل کنید تا دریابید تفاوت هارا وازاین جاست که کره و کاناداو ..... کجاهستند وما کجا...
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    شما حقوق بدون کم شدن مالیات را نوشته اید. مثلا در آلمان بیش از نصف این حقوق مالیات و بیمه تعلق می گیرد.
    • محمد IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      180 7
      دوست عزیز تو آلمان که بیمه و مالیات میدن از کلی مزایا بهره مند میشن.مثل اینجا فقط پرداخت کننده نیستند.
    • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      96 9
      داداش اینجا حتی از اضافه کار، پاداش و... معلم هم مالیات میگرند
    • مجید A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      43 1
      بله دران کشورها مالیات بالایی اخذ میشود اما مالیات اخذ شده در مقابل خدمات شهری که به اقشار جامعه از جمله معلمان پرداخت میشود رقمی نخواهد بود . مثلا وضعیت بلوغ حوزه درمان در این کشورها قابل قیاس با ایران نیست . در اینجا حدود 30مالیات کسر میشود اما افسوس از خدمات .
  • محمد IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    دست تمام معلمینم رو از سال 65 تا 76 که برام زحمت کشیدن میبوسم.ازتون خیلی خیلی ممنونم.از خبرآنلاین هم ممنونم بخاطر درج این گزارش.واقعا جای تاسف داره زحمات این قشر در مقابل درآمدهاشون.این قشر بعد بازنشستگی تازه به فکر کار مثلا تو آژانس هستند.
  • مصطفی A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    90 43
    لطفا"این مقایسه را برای کارمندان بخصوص دانشگاه های علوم پزشکی ومقایسه با حقوق پزشکان نیز انجام دهیدو مشخص نمایید چگونه میشود حقوق یک پزشک ماهانه با احتساب کارانه حد اقل 20تا 30 میلیون تومان است اما حقوق یک کارشناس 1.5میلیون تومان است.
    • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      36 55
      مثل اینه که شما حقوق یک کارگر را با معکعار مقایسه کنی. کار کرد هر گروه متفاوت است
    • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      46 15
      فقط کارمندان شرکت نفت نجومی حقوق می گیرند
    • بزرگ آقا IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      2 4
      از نظر ختی کار و سخت بودن تحصیل رشته مه میدونن که مهندس سخت ترین رشته تحصیلی دنیاس بیا حقوق یک مهندس شیمی یا مهندس مکانیک رو ا دکتر تو دنیا مقایسه کن
    • بی نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      3 3
      یه سوپرمارکتی توی تهران تو یک منطقه معمولی در ماه به اندازه دو سال یک شرکت نفتی درآمد داره.نمی دونم این کلیشه ها کی می خواهند از ذهن صلب این مردم جدا بشود؟
  • داریوش A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    93 10
    با تشکر از شما که تا حدی به واقعیت ها پرداختید حقوق یک معلم هیچ وقت کفاف یک زندگی معمولی را نمی دهد این جداول نشانگر این است که کشورهی پیشرفته کشورهایی که به حقوق معلمانشان اهمیت داده اند
  • مریم IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    81 24
    فقط معلم ها نیستن که نسبت به جهان حقوق کمی می گیرن، وضعیت مهندس ها در این مورد اسفبارتر است
    • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      61 0
      یکی از اسفناک ترین وضعیت ها برای مدعوین دانشگاه هست. ساعتی6 هزار تومن و پرداخت در دو نوبت. حقوق نیمسال اول سال 94 هنوز پرداخت نشده. حقوق که نه حق الساعتی
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    95 22
    اتفاقا بهترین شغل دنیاست چون نیاز نیست ب جای دانش اموز با یک مشت گرگ در ادارات دولتی سرکنی
  • محمد IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    54 4
    هر شغلی در ایران را به دلار حساب کنید مبلغ بسیار پایینی است، جای تعجب داره برخی از ثروتمندان ما با ثروتنمندان اروپایی و آمریکایی مقایسه میشوند.
  • مجید IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    معلمی شغل پر استرسه؟؟؟؟؟ خدا به داد ما برسه اگه معلمی شغل پر استرسیه
    • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      99 20
      تا امتحان نکردی اظهار نظر نکن.معلمی از دور قشنگه.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
      4 25
      به قول قدیمی ها : طرف اینقدر آبگوشت نخورده که به آب دوع خیار فوت می کنه. اینها هم با مشاغل استرس زا آشنایی ندارند وگر نه به معلمی نمی گفتند استرس زا
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    54 11
    آیا عدالتی هست؟ آیا حقوق و مزایای فرهنگیان با بسیاری از ارگان ها اصلاً قابل مقایسه است؟ فقط کارگران بدبخت با آن حقوق و مزایا می توانند زندگی یک فرهنگی را درک کنند. کدام سیر است که خبر از گرسنه داشته باشد؟ کدام سوار است که خبر از پیاده داشته باشد؟
    • فرزند یک فرهنگی A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      24 8
      دقیقا میشه چندتا از حقوق و مزایا رو با رسم شکل نشون بدین؟؟
    • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      25 3
      حقوق و مزایااااا.؟؟؟؟دقیقا راجع به معلمای کدوم کشور داری صحبت می کنی؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    106 6
    من از اون جایی که کار تو رشته خودم نبود دو سال توی آموزشگاه زبان انگلیسی تدریس میکردم به قدری سختم بود که دیگه نتونستم ادامه بدم چون همه سختی ها رو من معلم میکشیدم از هر دانش اموز 100 هزار تومان میگرفتن که مثلا اگه من چهارتا کلاس داشتم ده نفره, مبشد حدود 4 میلیون تومان که به من فقط در طول هر ترم 300 هزار تومان میرسید اصلا با عدالت نمیخونه.خیلی خنده داره.شغلی پر از استرس که به شدت انرژی میگیره و بچه های امروزی با روح و روانت بازی میکنن و در نهایت کمترین درآمد ممکن رو در مقابل بیشترین زحمت داری.معلمی تو ایران خیلی شغل کوفتیه.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      42 1
      واقعا عملکرد موسسات جالبه نوعی دلالی که زیر ده برابر نمیخواد سود کنه
  • هادی A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    44 8
    جالبه کدوم شغل تو ایران درامدش رو با کشورهای دیگه میشه مقایسه کرد؟بنده مهندس نفت هستم چند مدتی رو سکو کار میکردم جالب اینجاست که یه سری کارگر فیلیپینی هم با ما روی همون سکو بودن با سواد کم حقوقی که به اونا میدادن چن برابر ما بود.در ضمن استرس رو چطور تعریف میکنی؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    88 2
    همه کشورهایی که حقوق معلم بالایی دارند توسعه یافته اند
  • احمد کشاورز RO ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    44 1
    در سایت خودتان اعلام شده که در سال 95 بیشترین حقوق معلم ها با 30 سال سابقه کار در ماه 2 میلوین هفتصد هزار تومان خواهد بود که این مبلغ به 10 هزار دلار سالانه نخواهد رسید .
  • دانیال IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    36 52
    واقعا برای خبر آنلاین متاسفم که این چنین تحلیلای بی اساسی رو منتشر می کنه... وقتی می توان از یک تحلیل به نتیجه درستی رسید که به سوالات زیر پاسخ داده بشه: 1. میانگین حقوق در کشورهای پیشرفته و متوسط حقوق دریافتی معلمین در اون کشورها چقدره؟ 2. میانگین حقوق در ایران و متوسط حقوق دریافتی معلمین در ایران چقدره؟ 3. آیا تفاوتی بین کارایی معلمین در کشورهای پیشرفته و ایران وجود دارد؟ 4. در کشورهای پیشرفته، چه کسانی به عنوان معلم انتخاب می شوند؟ در ایران چطور؟ آیا بهترین و شایسته ترین افراد در کشورهای پیشرفته، شغل معلمی را انتخاب می کنن؟ در ایران چطور؟ و ....
  • افلاطون A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    78 9
    اگر حقوق معلم کافی بود معلم راننده ارژانس نمی شد افتخار برای ایران
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    46 1
    یا خدااااااااااا لوکزامبورگگگگگگگگ.....
  • بی نام RO ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    9 1
    قضاوت درباره معلمی سخت است. اگر کسی فن بیان خوب و صبر و حوصله ای هم داشته باشد و مخصوصا با سواد باشد زیرا دیگر دوره ملا مکتبی گذشته این فرد می تواند معلم خوبی بشود. اما باید سال به سال خودش را بالا بکشد. هم در شغل معلمی هم در شغل دیگری که می تواند یک شغل آبرومندانه با درآمد نسبی باشد...خلاصه نباید دور خودش حصار بکشد که من معلم هستم و هر کاری نمی کنم وگرنه کلاهش پس معرکه است
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    28 4
    بعد حقوق بقيه كارها به اندازه بقيه جاهاي دنياست؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    47 2
    در مملکت گل و بلبل ما هر شغلی رو اگر بخوای بر اساس وجدان انجام بدی پر استرس هست و هر شغلی رو بی خیال وجدان انحام بدی آسون هست.
  • رضا A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    37 6
    کاش دسمزد اساتید حق التدریس هم لااقل مثل معلمان بود
  • لیلا A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    59 9
    پس ما کارگران چی بگیم که هیچ کس صدای اعتراض ما رو نمی شنود وضعیت ما کارگران که بالای 70 درصد تحصیلات دانشگاهی کارشناسی وکارشناسی ارشد داریم ودارای تجربه ومهارت در رمینه شغلی خودمان هستیم واقعا تاسف آوره
    • بی IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      21 4
      زیاد جوش نیار کارگر شریف صدای ما رو هم نشنیدند
  • مهندس کشاورزی A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    33 19
    من حاضرم با نصف حقوق معلمی کار کنم من مدتی است دنبال کار میگردم شرمنده زن وبچه ام هستم
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    34 41
    معلم ها 6 ماه سال تعطیل هستند اما کارگر اینطور نیست اینم در نظر بگیرید معلمها تابستون و دو ماه امتحانات و عید که رسما تغطیلن و تعطیلی های رسمی هم جای خود اساتید دانشگاه از این بدترن یعنی 9 صبح میان و 1 بهدازظهر ناپدیدن 6 ماه سال ناپدید کامل
    • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      11 2
      وقتی معلم سر کلاسه از 100 درصد انرژیش استفاده می کنه تازه تو خونه هم برای طرح سوال و تصحیح برگه وقت می گذاره فقط ظاهر قضیه رو نبینید تا تجربه نکنی نمی فهمی .
    • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
      12 3
      اظهار نظر الکی نکنید. مگه اون کارمند در سال چقدر مرخصی میره همشو رو هم کنید میشه سه ماه تعطیلی تابستون. بعدشم شماها با یه بچه نمیتونید سر و کله برنید چه برسه به سی چهل تا .
  • حسین A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    1 0
    سلام. با فکرواندیشه سالم معلم جامعه سالم شکل میگیردکه دروه ابتدای وسرمایه گذاری در این بخش به فراموشی سپرده شده که دردنیا این بخش از تعلیم جایگاه ویژه ای دارد وحقوق این افراد از همه بیشتر است برخلاف ایران.
  • علی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    38 31
    ای کاش سطح سواد معلمان رو هم مقایسه بکنید ...
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    1 7
    معلمهای ایرانی نسبت به کاری که انجام می دهند حقوقشان خیلی خیلی بالاست وتعطیلات مدارس سر سام آور است و کمی هم سابقه کار داشته باشند هفته ای به نسبه دویا سه روز تعطیل می باشند
  • علی A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    1 8
    صدای اعتراضات معلمها همیشه شنیده میشه و حقوقشون هم بد نیست پنج ساعت هم بیشتر تو روز کار نمبکنند ولی وای به حال حقوق بگیرآن اداره کاری که بسیاری تحصیلات بالا دارند.
  • نگار IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    2 13
    اطراف من خیلی معلم هست و خیلی راضین .کلا در تعطیلات و مسافرت بسر میبرند . شغل دوم هم دارن و به راحتی به هر دو میرسن . هم حقوق ثابت دارن هم تو بازارن .هیچ استرسی هم ندارن والا
  • الی A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    7 0
    مادر من با لیسانس و 30 سال سابقه کاری بازنشسته فرهنگیه حقوقش 1300 عیدی فرهنگیا 600 تومن بود با این حقوق و با توجه به بالا رفتن سن و مشکلات زندگی و درمانی چجوری باید زندگی خودشونو تامین کنن این بدبختا
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    3 1
    چرا روز کارگر حرفی از حقوق کارگرا نزدید.مگر فقط حقوق معلما کمه.کارگرا همه قراردادی و هر از چند ماه حقوق میگیرن و.....
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    3 3
    در ایران سطح حقوق همه مشاغل پایینه. مهندسا ، دکترا ، پرستارا ، کارمندا همه رو اگه با کشوری مثل آمریکا مقایسه کنین درآمد کمتری دارن فقط معلما نیستن. گزارش رو طوری تنظیم کردین انگار در حق معلما اجحاف میشه. ولی این مشکل همه است غیر از کسبه و دلالها.
  • علی A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    1 8
    سلام کدوم کار شما که مینویسی کارمندای نفت حقوق نجومی میگیرن مگه ما چیزی به نام اموزش داریم سه ماه از سال که تعطیلن معلمها یک ماه هم عید بارون میاد تعطیل میشن بین تعطیلین مدارس تعطیل میشن24ساعت در هفته میخان برن درس بدن کلا خانه معلم هم که همیشه در خدمته اون وقت کارمندای نفت توی اون گرمای وحشتناک کار میکنن 14روز توی بدترین جاها که باپول فروش نفت معلما برا 5ماه کار حقو یکساله بگیرن مگه به کسی که سه ماه کار نمیکنه حقوق هم میدن مگه داریم مگه میشه؟؟
  • بی نام IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    2 0
    حقوق معلمین تو ایران سالانه حتی سه هزار دلار هم نمیشه... مادر من با 25 سال سابقه و تدریس ریاضی و فیزیک و کامپیوتر دبیرستان ماهی نهصد تومن حقوق میگرفت....
  • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    2 8
    معلم ها در هرصورت معترض هستند.همیشه
  • درد مند A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    3 1
    فقط حقوق ومزایای کارمندان بانک شرکت نفت وزارت خارجه وزارت کشور وبعداز اینها رتبه دوم حقوق ومزایا برای کارمندان ستادی وزارت خونه های دیگر.