مسابقات جام جهانی کشتی می تواند نقطه عطف گردشگری ورزشی در شیراز باشد

عضو شورای شهر شیرازبا اشاره به میزبانی این شهر در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی گفت:این مسابقات می تواند نقطه عطف گردشگری ورزشی در شیراز باشد.

به گزارش خبرآنلاین،سیدکمال پاک فطرت با بیان اینکه توریست ورزشی را شاید بتوان در عام ترین معنی به کسی گفت که جهت دیدن یا شرکت در مسابقات ورزشی بصورت انفرادی یا گروهی و یا درقالب تور ورزشی به شهر یا کشور دیگری سفر می کند،افزود:به جرات می توان گفت که میزبانی این مسابقات مهمترین رخداد 4 دهه اخیر ورزش فارس است.

وی ورزش را زبان عمومی مردم دنیا دانست و افزود:با برگزاری این مسابقات درشیراز می توانیم فرهنگ و تاریخ این شهر را بیش از پیش به دنیا معرفی کنیم.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه  یکی از فواید توریسم ورزشی معرفی فرهنگ کشور میزبان است افزود: کشتی گیران،مربیان و همراهان آنهاباحضور در شیراز علاوه بر تماشای مسابقات ورزشی، با فرهنگ ، آداب و سنن و رسوم ، جاذبه های تاریخی و طبیعی و امکانات شیراز آشنا خواهند شد.

وی وقوع چنین اتفاقی را منوط به برنامه ریزی دقیق مسئولین برگزاری مسابقات دانست و افزود:برنامه ریزی دقیق و میزبانی خوب در این مسابقات مهم می توانداز حاضرین در این مسابقات  سفیران خوبی برای تبلیغ و معرفی شیراز بسازد.

وی با بیان اینکه استان فارس علیرغم دارابودن جاذبه های طبیعی و تاریخی تا کنون نتوانسته از امتیاز میزبانی مسابقات بین المللی و مهم استفاده کندافزود:یکی ازدلایل این اتفاق ضعف در زیر ساخت و سخت افزارهای ورزشی استان بوده است.

پاک فطرت با اشاره به بازسازی مجموعه سرپوشیده ورزشگاه شهید دستغیب شیرازافزود:یکی دیگر از فواید میزبانی مسابقات جام جهانی ترمیم و بازسازی مجموعه ورزشی شهیددستغیب بودکه سالها بود کسی جرات ورود به بحث بازسازی آن را نداشت.

عضو شورای شهر شیراز در پایان با تاکید بر اهمیت برگزاری این مسابقات در شیراز گفت:تمام مسئولین استان و شهر شیرازباید  با درک صحیح از اهمیت این میزبانی از تمام پتانسیل های موجود برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مسابقات استفاده کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =