معاون خدمات شهری شهرداری کرج از هماهنگی به عمل آمده با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرج برای تهیه طرحی جامع به منظور ساماندهی پل تاریخی شاه عباسی و قلعه صمصام در ورودی شهر کرج خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حسن مدیر روستا با بیان اینکه قدمت پل تاریخی کرج به دوره صفویه و حتی به تعبیری به دوره سلجوقی می رسد، گفت: این اثر بسیار کهن و دیرینه شهر ایران کوچک، به رغم ارزش فراوان آن از حیث تاریخی و شهری، در گوشه ای از شهر غریب مانده و ما به عنوان شهروندان کمتر به آن توجه داریم.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد حس تعلق و هویت برای شهروندانی که در این شهر ساکن بوده یا در آن زاده شده اند، خاطرنشان کرد: زمانی که شناخت و آگاهی ما و شهروندان نسبت به داشته های مان به قدر کافی نباشد، این اصل مهم شهری که همان تعلق خاطر نسبت به منطقه محل سکونت مان است، مورد غفلت قرار می گیرد و این ضربه بزرگی برای شهر محسوب می شود.
معاون شهردار در حوزه خدمات شهری، رسیدگی به این بخش را جزو وظایف خدمات شهری ندانست، و در عین حال تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان شهروندان و ساکنان این منطقه و نیز جفایی که در حق این اثر تاریخی و دورمانده از نگاه شهروندان کرجی شده، باعث شد با دعوت از دستگاه های موثر و متولی، امکانی برای بازیابی و معرفی اثر فوق به وجود آوریم.
مدیرروستا یادآور شد: پل تاریخی شاه عباسی و قلعه صمصام در ابتدای ورودی کرج و در محوطه ای قرار گرفته که یکی از قدیمی ترین نقاط نوستالژیک شهر به شمار می آید و می توان به تأسی از دیگر شهرهای کشور و جهان، این فضای تاریخی را به بهترین نحو ساماندهی کرده و مورد استفاده گردشگران، مسافران و شهروندان قرار داد. در این زمینه شهرداری کرج امکان انجام وظایف خود نظیر تنظیف، نورپردازی و زیباسازی و بهسازی محیط را داراست.
وی، به مسئولیت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قبال این آثار تاریخی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه این دستگاه متولی اصلی رسیدگی به آثار تاریخی است، مقرر شده است با هماهنگی بخش های موثر، طرحی جامع برای ساماندهی این محدوده از حیث گردشگری تهیه نماییم.
به گفته این مسئول، انجام اموری همچون انتقال ایستگاه تاکسی از کناره پل، جمع آوری دیواره بلوکی جنب آن، مرمت و بازسازی مسیرهای منتهی به اثر، ایمن سازی محیط از طریق ایجاد روشنایی در محل و نظایر آن از اقداماتی است که شهرداری کرج به واسطه معاونت خدمات شهری و بخش های زیرمجموعه برای این منطقه صورت خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: کوشش خواهیم کرد موضوع را تا رسیدن به هدف مورد نظر پیگیری کرده و در این زمینه به بخش های موثر خدماتی را ارائه نماییم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =