ایرنا نوشت: ولید جنبلاط در جدیدترین اظهار نظر خود تاکید کرد که با صراحت می گویم چاره ای جز شروع دور جدید گفت وگوهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

 « ولید جنبلاط» رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه لبنان كه هر لحظه مواضع و دیدگاه هایش تغییر می كند، در جدیدترین اظهار نظر خود تاكید كرد كه با صراحت می گویم چاره ای جز شروع دور جدید گفت وگوهای كشورهای عرب حوزه خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران در خصوص پرونده های مختلف از جمله یمن و لبنان وجود ندارد.

جنبلاط در گفت وگو با پایگاه خبری« ایلاف» افزود كه لبنان دروازه كشورهای عرب حوزه خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران به دریای مدیترانه است اما همزمان كشوری كوچك است كه توان تحمل درگیری های این دو طرف را ندارد.


حزب الله ركن اساسی و تنها حزب در لبنان است

رئیس فراكسیون دیدار دموكراتیك در پارلمان لبنان خاطرنشان كرد: حزب الله محاسبات سیاسی خاص خود را دارد اما یك ركن اساسی در لبنان است چه ما بخواهیم و یا نخواهیم.
وی تاكید كرد: ما نمی توانیم از منزلت و موقعیت حزب الله بكاهیم بنابراین گفت وگو و نزدیك شدن به آن بهترین گزینه است.
جنبلاط گفت: به كسانی كه می خواهند حزب الله را منزوی كنند و یا همه مسئولیت تعطیلی پارلمان را بر دوش آن بیاندازند، می گویم كه این یك رهیات و نتیجه گیری غیرمنطقی است.
رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه افزود: ما در لبنان حزب نداریم وتنها حزب واقعی كه داری ایدئولوژی مشخصی است، حزب الله می باشد و بقیه احزاب گروه های سیاسی بسته و تنگ نظر مذهبی و طائفه ای هستند.

مانعی برای انتخاب ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری ندارم

رئیس فراكسیون دیدار دموكراتیك در پارلمان لبنان درپاسخ به این سوال ، آیا طرح كاردینال« بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان برای انتخاب ژنرال« میشل عون» به عنوان رئیس جمهوری لبنان برای دو سال را می پذیرید؟، گفت كه من دراین باره چیزی نشنیده ام و چنانچه درست باشد، یك بدعت و اشتباه است و من اگر جای ژنرال عون بودم، نمی پذیرفتم.
وی افزود:برای ژنرال عون، « سلیمان فرنجیه » و « هنری حلو» نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شانس انتخاب شدن وجود دارد اما شرایط سیاسی و اوضاع پیرامونی لبنان اجازه نمی دهد.
جنبلاط تاكید كرد:اگر تلاش های سیاسی به نتیجه برسد من مانعی برای انتخاب ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری لبنان نمی بینیم به شرط این كه انتخاب او منافع ملی را تامین كند و سلیمان فرنجیه آماده عقب نشینی از نامزدی باشد.

كناره گیری سیاسی

رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه كه پیشتر گفته است قصد دارد از فعالیت های سیاسی كناره گیری كند، خاطرنشان كرد: بعداز 39 سال كار سیاسی به ویژه در زمان بحران های نظامی دوست دارم استراحت كنم و فرزندم «تیمور» زیر سایه من قرار نداشته باشد و مشی مستقل داشته باشد.

سیاست های اوباما

رئیس فراكسیون دیدار دموكراتیك درباره سیاست های جدید آمریكا در دوره ریاست جمهوری « باراك اوباما» در منطقه گفت: باراك اوباما تلاش كرد كه آمریكا وارد جنگ ها و درگیری ها نشود و بعداز فاجعه اقتصادی سعی كرد كه به نفع اقتصاد آمریكا عمل كند.
وی افزود: منطق خاص اوباما در منطقه ، اصلاحات فرهنگی در كشورهای عربی بود كه آن را در قاهره اعلام كرد و این نظر خود را در گفت وگوی اخیر با مجله آتلانتیك تكرار و تاكید كرد كه كشورهای عربی چاره ای بجز این اصلاحات برای رویاروئی با چالش های فزاینده سیاسی و اقتصادی ندارند.
جنبلاط اضافه كرد: اوباما معتقد است شرایط كنونی كشورهای عربی به نحوی است كه اجازه نمی دهد اصلاحات فرهنگی در این كشورها صورت گیرد.

تكرار ادعاها

رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان در این مصاحبه ادعاهای خود علیه نظام سوریه و بر حمایت خود از گروه های تروریستی تكفیری مانند جبهه النصره كه آنها را انقلابی می خواند، تكرار و درعین حال اعتراف كرد شرایط نظام سوریه بهتر شده است.
رئیس فراكسیون دیدار دموكراتیك در پارلمان لبنان در پاسخ به سوال معنادار ایلاف مبنی بر اینكه موضع لبنان برای راضی كردن سعودی چیست؟ گفت: امیدواریم كه « سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی از« تمام سلام» نخست وزیر لبنان استقبال كند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =