ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه در سال جاری خبر داد و گفت: امسال آن دسته از نیروهای آموزش و پرورش که سابقه خدمت دارند در آزمون استخدامی در اولویت خواهند بود.

علی اصغر فانی در حاشیه مراسم سپاس معلم که در دبستان شهیدان تقی‌زاده کهریزک برگزار شد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بهترین هدیه‌ای که از دانش‌آموزان‌تان گرفته‌اید چه بوده است، گفت: بهترین هدیه‌ای که از دانش‌آموزانم گرفتم، توانمند شدنشان بود. دانش‌آموزانی که به محتوای آموزشی و تربیتی عنایت داشتند.

او گفت: بسیاری از دانش‌آموزانم در سال‌های قبل به شهادت رسیدند و یا اکنون به عنوان عنصرهای موثر در جامعه مشغول به خدمت هستند.

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: در این خصوص اقدام شده چون با تاخیر همراه بوده، ما شرمنده همکاران هستیم.

فانی درباره به کارگیری آموزش‌یاران نهضت سواد آموزی نیز گفت: به کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش همانند دستگاه‌های دولتی از طریق آزمون استخدامی است، سال گذشته نیز آزمون استخدامی داشتیم و امسال هم آزمونی برگزار خواهیم کرد و نیروهایی که سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارند در اولویت خواهند بود.

او درباره مشکلات بازنشستگان فرهنگی گفت: پرونده بازنشستگان فرهنگی دست ما نیست و اکنون در صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد. با این وجود جلساتی برای پیگیری امور مربوط با صندوق بازنشستگی داشته‌ایم اما قانونا نمی‌توانیم اقدام خاصی درباره بازنشستگان فرهنگی انجام دهیم و امور آنها مربوط به امور صندوق بازنشستگی است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت‌وگویی صمیمی با معلمان کهریزک داشت و به پرسش‌های مختلف آنها پاسخ داد.

یکی از معلمان این منطقه اظهار کرد که از سال 1379 مشغول به کار هستم و 5 سال است که پیمانی شده‌ام اما 10 سال سابقه خدمتم را لحاظ نکرده‌اند و بسیاری از فرهنگیان با این مشکل روبه‌رو هستند.

همچنین یکی دیگر از معلمان این منطقه به وزیر آموزش و پرورش گفت: 15 سال سابقه مربیگری پیش دبستانی دارم و چون رشته غیرمرتب نداشتم نتوانسته‌ام به صورت حق‌التحریر جذب شوم.

فانی در پاسخ به درخواست‌های این معلمان گفت: از ابتدای دولت یازدهم فرهنگ امنیتی را به امنیت فرهنگی تبدیل کرده‌ایم و اینکه نظرات، آزادانه مطرح می‌شوند حاکی از همین موضوع است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این وزارتخانه خیران به ما کمک‌های بسیاری کرده‌اند، از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از 5000 کلاس درس ساخته شده که 100 هزار مدرسه آن یعنی بیش از 20 درصد از آن را خیران ساخته‌اند و این نشان می‌دهد که مردم به جمهوری اسلامی اعتماد دارند.

فانی درباره احتساب سابقه خدمت نیروهای حق‌التدریس گفت: قوانین کشور محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کرده است و تعدادی از همکاران رسمی و پیمانی ما سابقه‌شان محاسبه نشده که پیگیر این موضوع از طریق سازمان مدیریت هستیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره مربیان پیش‌دبستانی نیز تأکید کرد: مجلس سال گذشته مصوبه‌ای داشت و در آن درباره به کارگیری نیروهای پیش‌دبستانی با رشته‌های مرتبط تاکید داشت و ما به استناد قانون مصوب مجلس عمل می‌کنیم.

فانی گفت: تبدیل وضعیت مربیان پیش‌دبستانی نیز منوط به برگزاری آزمون استخدامی است. هرچند در سال‌های گذشته افرادی بدون ضابطه جذب آموزش و پرورش شده‌اند اما ما براساس قوانین موجود کشورعمل می‌کنیم. امسال به مجرد دریافت مجوز از سازمان مدیریت، آزمون استخدامی برگزار خواهیم کرد و آن دسته از نیروهای ما که سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارند در اولویت استخدام خواهند بود.

تلاش آموزش و پرورش برای ارتقای معیشت، منزلت و هویت معلمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت و آینده‌سازی کشور است، گفت: امیدواریم امسال دولت با رونق اقتصادی بتواند بخشی از تلاش‌های معلمان را در حوزه معیشتی جبران کند.

فانی در مراسم سپاس معلم که در دبستان شهیدان تقی‌زاده کهریزک برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در حال تحصیل علم، ایمان و عمل هستند، گفت: توفیقاتی که جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به دست آورده است، همگی مرهون تلاش معلمان است.

او ادامه داد: معلمان آینده‌سازان ایران اسلامی را تربیت می‌کنند. رییس جمهور چند روز گذشته در سفر به استان سمنان هدیه‌ای معنوی دریافت کرد و کارنامه‌های تحصیلی دوره ابتدایی‌اش توسط آموزش و پرورش سرخه به او تقدیم شد. در واقع شخصی که اکنون سکاندار قوه مجریه است، حدود 55 سال پیش در مدارس ما تحت تعلیم معلمان قرار داشته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این 13 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم ما آینده کشور را می‌سازند، گفت: به همین دلیل است که آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با دست کفایت معلمان آینده کشور را می‌سازد و زیرساخت منابع انسانی را تامین می‌کند.

فانی گفت: امروز گرد هم آمده‌ایم تا دستان با کفایت معلمان را ببوسیم و افتخار کنیم امروز آموزش و پرورش در مناطقی از کشور که هیچ نهاد دولتی و حاکمیتی حضور نداشته باشد مدرسه ساخته است، این مدارس ما به عنوان کانون‌های تربیتی با حضور معلمان معنا پیدا می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت است، گفت: همه کسری‌ها و کمبودهای ما را معلمان هستند که جبران می‌کنند این روز را به همه معلمان صمیمانه تبریک می‌گویم و امیدوارم دولت با رونق اقتصادی بتواند بخشی از مشکلات آنان را در حوزه معیشتی جبران کند.

فانی گفت: امیدواریم سیاست‌های آموزش و پرورش در حوزه معیشت، منزلت و هویت معلمان با اتکا به سند تحول بنیادین ارتقاء یابد، همچنین امیدواریم دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت با تلاش‌های بیشتر خود تلاش کنند تا بتوانیم فرزندانی آگاه، متدین، مومن و متخصص تربیت کرده و تقدیم جمهوری اسلامی کنیم.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    8 0
    باز هم خبری از پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال۹۴نداد ند ایشون متاسفم