مهر نوشت:فرمانده نیروی زمینی ارتش رابطه آمریکایی‌ها با ایران را پس از انقلاب، تقابل از نوع براندازی عنوان کرد و گفت: آنها با این حرکت می‌خواستند ریشه را بزنند.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم بزرگداشت سالروز شهید مطهری و روز معلم که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس ارتش) برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم، اظهار داشت: جایگاه معلم، جایگاه رفیع و والایی است.

وی با بیان اینکه نخستین معلم، خداوند است، زیرا به بشر آموزش می‌دهد، گفت: پیامبران پس از خداوند در جایگاه معلمین قرار دارند. معلم باید از شیوه پیامبران، پیروی و بر آن اساس رفتار کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: نگاه معلم در رفتار، کردار و گفتار باید به پیامبران باشد. طبق آیات و روایات، جایگاه معلمین و تعلیم و تربیت از جایگاه شهید و شهادت در پیشگاه الهی بالاتر است.

پوردستان با اشاره به رابطه آمریکا با ایران پس از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: رابطه آمریکایی‌ها با ما تقابل از نوع براندازی بود. آمریکایی‌ها از این حرکت پیروی می‌کردند و می‌خواستند ریشه را بزنند.

وی نخستین اقدام آمریکایی‌ها را پس از انقلاب، تحریم اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: آمریکایی‌ها تمام کریدورها را علیه ما بستند و اجازه نمی‌دادند با هیچ کشوری ارتباط داشته باشیم، یا هیچ کشوری با ما ارتباط داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به موج ترورها پس از انقلاب، گفت: آمریکایی‌ها با ایجاد موجی از ترورها احساس کردند بدنه نظام تضعیف شده است و می‌خواستند نظام را خلع سلاح کنند؛ به همین دلیل شعار «خلع سلاح ارتش» را سر دادند.

پوردستان تصریح کرد: شعار «خلع سلاح ارتش» توسط برخی در داخل نیز سر داده شد و برخی از مسئولین باور کرده بودند که دیگر کشور نیاز به ارتش ندارد. آنها می‌گفتند تانک، زیردریایی و جنگنده به چه درد ما می‌خورد؛ ما با کسی جنگ نداریم.

27216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532310

برچسب‌ها