مهر نوشت: قائم مقام وزیر نیرو گفت: برای تامین آب شهرهای ساحلی به ویژه جنوب در مضیقه هستیم و برای آبرسانی در آینده چاره‌ای جر شیرین‌سازی آب دریا نداریم.

ستار محمودی درباره پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در شیرین‌سازی آب دریا به ویژه در جنوب کشور و اینکه برخی از کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس از این ظرفیت استفاده‌های بزرگی برده‌اند، گفت: در استراتژی کشورمان که کم‌آب است و میزان منابع آب تجدیدشونده در هر سال نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد و توسعه کشور، بحث تامین آب شرب در اولویت اول قرار دارد.

قائم مقام وزیر نیرو اظهار داشت: ما در حواشی دریا و سواحل به لحاظ منابع آب شرب شهری در مضیقه قرار داریم و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه برای تامین آب شهرهای ساحلی و رفع نارسایی‌ها و توسعه آینده را با استفاده از آب دریا دنبال کنیم.

وی ادامه داد: ما به نسبت کشورهای حاشیه خلیج فارس برداشت بسیار ناچیزی از دریا داریم ولی برداشت‌هایی که انجام می‌شود و جزو برنامه‌های آینده نیز است، با رعایت دو شرط زیست محیطی و اقتصادی بودن پیگیری می‌شود. محمودی افزود: اقتصادی بودن در آب شرب تعریف خاصی دارد و این موضوع با اقتصادی بودن تامین آب در بخش صنعت و کشاورزی متفاوت است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: در برخی نقاط شرایط به نحوی است که دولت باید برای تامین آب شرب یارانه بپردازد ولی در جای دیگری برای ماندگاری جمعیت هم تامین آب برای بخش‌های صنعت و کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در برنامه‌های آتی وزارت نیرو چون تاکنون تمامی منابع آب شیرین موجود کشور مهار شده است، حالا شاید بهتر باشد برای تامین آب شرب بخشی از آب شور دریا را شیرین‌سازی کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه بهتر بود شیرین‌سازی آب دریا و مهار ذخایر آب شیرین موجود را به صورت همزمان پیش می‌بردیم، تصریح کرد: در بخش مهار آب‌های شیرین ما عملکرد خیلی خوبی داریم، ولی در شیرین‌سازی آب دریا عملکرد ما در گذشته خوب نبوده است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    13 2
    شیرین سازی اب دریا با ظرفیت های بالا و مصرف کم انرزی به راحتی امکان پذیر است. نمی دانم چرا دولت تعلل می کند.
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    10 0
    بی زحمت این واژه بی معنی " شیرین سازی " را با " نمک زدایی " جایگزین کنید .
  • عباس A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    9 0
    باگذاشتن اب شیرین کن درمناطق جنوبی واستفاده ازانرژی خورشیدی باوجوگرمای زیاددرمناطق جنوبی هزینه تولیدآب شیرین رامیتوانیم کم کنیم