مدیر بازاریابی و فروش لوازم خانگی خاورمیانه و آفریقای ال‌جی گفت: ایران یکی از مهمترین شرکای تجاری ما در خاورمیانه است. به همین دلیل تلاش می کنیم این رابطه را حفظ کنیم. ال جی می تواند به طور مستقیم سرمایه گذاری کند و همچنین شریک ما می تواند در این کار ورود کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در ماه های گذشته که ایران و ۶ قدرت بزرگ جهانی برجام را امضا کرده اند وبخشی از تحریم ها لغوشده، ایران بارها اعلام کرده است که علاقمند است در روزهای پس از برجام، سرمایه گذاری کمپانی های خارجی و کشورهای دیگر را شاهد باشد. کره ای ها که امروز رییس جمهور خود را همراه با تیم عظیمی از مدیران اقتصادی به ایران فرستاده اند، از جمله کشورهایی بوده اند که در روزهای تحریم هم تلاش کرده اند روابط اقتصادی خود را با ایران حفظ کنند.

از جمله شرکت ال جی که حتی چند کارخانه تولید لوازم خانگی هم در ایران دارد.  تی‌هان‌روی، مدیربازاریابی و فروش لوازم خانگی خاورمیانه و آفریقای ال‌جی درباره سرمایه گذاری این شرکت در پس از برجام در ایران به خبرآنلاین گفت: در ۳۰ سال گذشته و با وجود موانعی که برای تجارت با ایران بود، اما دولت کره و دولت ایران، رابطه خوبی داشته اند.

او گفت: در این سال ها که با ایران روابط تجاری داشتیم، ال جی توانسته شماره یک بازار لوازم خانگی باشد و این موجب خوشحالی است. هرچند که ال‌جی در تمام دنیا در سطح اول بازار لوازم خانگی قرار دارد. احتمال دارد که بگویند که ال جی خوش شانس بوده که در تجارت لوازم خانگی ایران خوش اقبال باشد. اما ما در ایران محصولاتمان را به نحو خوبی عرضه کرده ایم.

مدیر بازاریابی و فروش لوازم خانگی خاورمیانه و آفریقای ال‌جی در ادامه گفت: می دانیم که بسیاری از کشورهای اروپایی می خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند. ایران یکی از مهمترین شرکای تجاری ما در خاورمیانه است. به همین دلیل تلاش می کنیم این رابطه را حفظ کنیم. ال جی می تواند به طور مستقیم سرمایه گذاری کند و همچنین شریک ما می تواند در این کار ورود کند. به طور قطع این کار را از طریق کارخانه هایی که در ایران داریم، ادامه می دهیم.

او در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای حفظ مشتریان ایران ال‌جی در روزهایی که شرکت های اروپایی به ایران می آیند، دارند هم گفت: برای اینکه بتوانیم مشتریانمان را حفظ کنیم، باید تمام تلاش را بکنیم. یکی از تاکتیک های ما این است که شریکمان را در ایران حفظ کنیم. پژوهش های مختلف برای اختصاصی شدن محصولات برای ایران یکی از این راهکارهاست و تلاش می کنیم این کار به نحو احسن انجام شود.

تی‌هان‌روی در ادامه نشست خبری ال جی که در برج های دوقلوی این شرکت در سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار شد، گفت: ال جی برای تولید محصولاتش تکنیک بررسی اجتماعی و سبک زندگی مردم را دارد. در ال جی مرکز تحقیقی برای سبک زندگی هست. این مرکز روی مشتریان منطقه تحقیق می کنند و بعد از این برای تولید محصولات برنامه ریزی می شود.

در حال حاضر قسمت مهمی که تحقیق می کنیم روی تولید ماشین لباس شویی، یخچال اینورتر و هواسازهاست. در بازار ایران ساید بای ساید، ماشین لباس شویی هایی که از جلو باز می شوند و ماکروویو و سولاردوم و ... اقبال خودشان را نشان داده‌اند و در بازار ایران تقریبا رضایتمندی مشتری را داشته است.

تی‌هان‌روی درباره برنامه ال جی در سفر رییس جمهور کره به ایران گفت: همراه با رییس جمهور مدیر ال جی اینترنشنال و تیمی از ال جی به ایران می روند و ایشان را همراهی می کند.

  • تولید محصولات کم مصرف در ایران

همچنین کوین‌چو, مدیربازاریابی و فروش بخش خانگی تهویه مطبوع ال‌جی هم در این نشست خبری درباره برنامه این شرکت برای تولید محصولات کم مصرف گفت: در تمام دنیا بیزینس در حال رشد است. هر کشوری دوست دارد سیاست اقتصادی و محیط زیست خودش را پیش ببرد. این کشورها برای کاهش مصرف سوخت تلاش زیادی می کنند. وقتی یک محصولی را به یک کشور می دهیم، تلاش می کردیم از حد استانداردهای آن کشور بالاتر باشد.

او گفت: ال جی، در کاهش مصرف انرژی بسیار کار کرده است. می دانیم هزینه برق در ایران گران است. به جز ایران، بقیه کشورهای دیگر هم درباره کاهش مصرف انرژی، برنامه دارند. ال جی معتقد است از نظر کاهش مصرف انرژی، محصولاتش برتر هستند.

  • ایرکاندیشنرهای ما ۷۳ درصد کاهش مصرف دارند

مدیر بازاریابی و فروش بخش خانگی تهویه مطبوع ال‌جی درباره فروش محصولات ارزان و کم حجم در ایران هم گفت: ما قبل از فرستادن محصول، بازارش را بررسی می کنیم. اینکه اقبال از طرف مشتریان دارد یا نه. قبل از اینکه بخواهیم فروش یک محصول را شروع کنیم، باید کارهای پژوهشی انجام دهیم. با توجه به نیاز مشتری ها، برنامه ای را برای عرضه محصول تنظیم می کنیم. سلیقه خریداران ایرانی تغییر کرده و ما این را متوجه شده ایم؛ در بازار ایران یخچال و ماشین لباس شویی کوچک طرفدار پیدا کرده است. پس از اینکه کارهای پژوهشی ما انجام شد، محصولات کوچک را به ایران می فرستیم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532241