سفر وزیر نیرو به لرستان / سد حوضیان افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان گفت: حمید چیت چیان وزیر نیرو سه شنبه به استان لرستان سفر می‌کند.

علی امید سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: حمید چیت چیان وزیر نیرو سه‌شنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه برای افتتاح سد حوضیان در شهرستان الیگودرز به استان لرستان سفر می‌کند و احتمال حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در این سفر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد حوضیان از سال 83 آغازشده است افزود: با بهره‌برداری از این سد آب سه هزار هکتار اراضی کشاورزی ازجمله 75 درصد اراضی توسعه‌ای و 25 درصد بهبود اراضی فعلی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان تأمین آب صنعت به میزان دو میلیون مترمکعب، توسعه صنعت آبزی‌پروری، توسعه صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال مولد و بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه را از دیگر اهداف ساخت این سد دانست و عنوان کرد: به سرمایه‌گذار برای اجرای طرح پرورش ماهی در دریاچه این سد اجازه فعالیت داده شده است.

وی بابیان اینکه عملیات اجرایی احداث و تکمیل شبکه پایاب سد به‌ طور هم‌زمان اجراشده است بیان کرد: برای احداث این سد 120 میلیارد تومان هزینه شده است.

سیفی در رابطه با ویژگی‌های فیزیکی سد حوضیان بیان کرد: عرض تاج 10 متر، طول تاج 533 متر، ارتفاع سد از بستر 73 متر، حجم آب‌گیری دریاچه سد 32 میلیون مترمکعب، حجم خاک‌ریزی بدنه سه میلیون و 100 هزار مترمکعب و حجم خاک‌برداری یک‌میلیون و 200 هزار مترمکعب است

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =