امروز هواداران صدر که در دروازه‌های منطقه خضراء تحصن کرده بودند خشمگین شده و تلاش برای ورود به منطقه خضراء را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رهبر جریان صدر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی گفت که تمامی فعالیت‌های سیاسی جریان صدر را به حالت تعلیق درآورده و فراکسیون رسمی الاحرار وابسته به این جریان نیز جلسات پارلمان را تحریم خواهند کرد.
وی تاکید کرد که هوادارانش هیچ سمتی را در دولت آتی عراق قبول نخواهند کرد و "مادامی که طائفه گرایی و حزب‌گرایی در عراق حاکم باشد"، وی حاضر به مشارکت در روند سیاسی در عراق نیست.
مقتدی صدر همچنین گفت، دو ماه اعتکاف خواهد کرد و پس از آن منتظر قیام مردم عراق خواهد بود؛ سخنانی که نشان دهنده عدم رضایت صدر از اصلاحات پیشنهادی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و شرایط سیاسی جاری در این کشور است.
در پی ایراد این سخنان از سوی مقتدی صدر، هواداران وی که در دروازه‌های منطقه خضراء تحصن کرده بودند خشمگین شده و تلاش برای ورود به منطقه خضراء را آغاز کردند. جریان صدر از هوادارانش خواسته تحصن خود را به داخل منطقه خضراء و داخل پارلمان بکشانند.
تنها دقایقی پس از سخنان مقتدی صدر صدها تن از هواداران وی مقر پارلمان را اشغال کردند و وارد سالن اصلی نهاد قانون‌گذار این کشور شدند.
حامیان جریان صدر تاکید کرده‌اند که تا زمان تحقق خواسته‌هایشان برای پایان سهمیه‌ بندی‌ها و تصویب اصلاحات، در داخل پارلمان و در اطراف آن در حالت تحصن باقی خواهند ماند.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =