دیدار رییس برخی از اعضای هیات مدیره سازمان با دکتر مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی

این دیدار با حضور دکتر مجربی به همراه مهندس طهماسبی نایب رییس اول سازمان و مهندس سیروسی از اعضای هیات مدیره و مهندس سیکارودی و روابط عمومی و مدیر امور عضویت و پروانه اشتغال سازمان در دفتر دکتر مظاهریان و با حضور دکتر شیبانی اصل برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، در ابتدای این دیدار دکتر مجربی گزارشی از عملکرد سازمان البرز ارائه نمود.

وی در گزارش خود انجام شناسنامه فنی و ملکی و آزمایشگاه های ایجاد شده و مبحث کنترل نظارت و موضوع مجری ذیصلاح را مورد اشاره قرار داد. و این امور را از اقدامات هیات مدیره دوره سوم دانست و بر لزوم تغییرات در قرارداد های مجریان ذیصلاح تاکید کرد.

مجربی با برشمردن تغییرات جدید در خدمات سازمان در بخشهای مختلف، این تغییرات را در راستای قانونمند کردن امور سازمان قلمداد کرد و با اشاره به تعاملات شهری سازمان با ارگانهای دیگر افزود: هیات مدیره در راستای اهداف اعتلایی سازمان تمامی تلاش خود را انجام می دهد.

 

رییس سازمان با اشاره به گذشته و کمک آقای دکتر شیبانی اصلو مظاهریان در راستای حل و فصل مشکلات نظام مهندسی ساختمان استان البرز، از کمکهای این دو بزرگوار در تحقق این موارد تشکر کرد.

وی همچنین در ادامه گزارشی از کمیسیونهای جدید و کارهای انجام شده بیان کرد.

دکتر مجربی ارتباط سازمان و شهرداری کرج را در استان البرز بسیار مناسب ارزیابی کرد و از اقدامات مشترک دو مجموعه از جمله شناسنامه فنی و ملکی و دفتر فنی مشترک و گزارشات الکترونیک به عنوان نتایج یک تعامل سازنده یاد کرد.

مجربی در بخش دیگری از سخنانش گفت در استان البرز عملکرد سازمان نظام مهندسی و ارتباط با شهرداری بقدری مناسب بوده است که ساخت قولنامه ای رو به افول میباشد.

در ادامه دکتر مظاهریان ارتباط سازمان با شهرداری بسیار مهم خواند. و با اشاره به درصد پایین ساخت و سازهای فاقد پروانه در استان البرز، تاکید کرد در برخی شهر های کشور ما شاهد هستیم که 80 درصد ساخت و سازها فاقد پروانه هستند.

دکتر مظاهریان در ادامه تاکید کردگفت وزارت خانه از حمایت سازمانها دست بر نمی دارد.

ایشان گفت شاید با تغییراتی در روند انجام خدمات و تسریع در عملکرد سازمان در راستای رضایت شهروندان می باشد.

دکتر مظاهریان گفت: استان البرز و سازمان آن از لحاظ جایگاه، از گذشته با حضور کانون تاکنون جایگاه مناسبی داشته است. و انتظار داریم در روند اجرایی کردن مقررات ملی و مبحث 2 جدید نیز سر آمد باشد.

ایشان در ادامه گفت با تغییر شرایط در دولت جدید و تغییرات مبحث دوم، سازمانها باید برای شرایط جدید آمادگی داشته باشند. مظاهریان افزود: در آینده تنها مهندسان حرفه ای در صحنه باقی خواهند ماند و در تعاریف جدید از صوری بودن عملکردها و عملکردهای غیرقانونی جلوگیری بعمل خواهد آمد.

وی با تاکید بر این نکته که در قوانین جدید مهندس مسوول تمام عملکرد خود می باشد، با انتقاد از ضعف در عملکرد مهندسان ، ضعف در زمان ورود به حرفه را موجب پایین بودن کیفیت کارهای انجام شده دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با آموزش مناسب مهندسان و قبول مسائل حقوقی توسط خود مهندس، باید ساختار موجود را دگرگون کنیم.

ایشان گفت نقشه ها باید به صورت رندوم چک گردد.نظام باید به سمت آموزش دادن مهندسان پیش رود.

ایشان از ارجاع کار انتقاد کرد.

دکتر شیبانی اصل با خوش آمدگویی و تبریک سال جدید گفت ان شاء الله آرامشی که در البرز دیده می شود با تفکر مناسب هیات مدیره ادامه یابد.

رییس دفتر تشکل های حرفه ای و سازمانهای نظام مهندسی در مورد مسائل حقوقی سند ساختمان سازمان پرسشی را مطرح کرد ، پرسش دوم در مورد احراز اقامت سازمان بود .مجربی به سوالها پاسخ داد و در ادامه گفت در راستای آموزش مهندسان سازمان در حال گرفتن مجوز دانشگاه می باشد.

مجربی گفت وزارتخانه قطعا در صدد ارتقاء شرایط می باشد و بهتر است نظام مهندسی دارای نظارت عالیه باشد.

دکتر مظاهریان گفت نظام از جایگاه خود ارتقاء پیدا خواهد کرد با آیین نامه جدید در آمد سازمانها شرایط مناسبتری خواهد یافت و شرایط جدید آبروو شان مهندس افزایش خواهد یافت.

مهندس طهماسبی در ادامه توضیحاتی درباره دفتر فنی مشترک ارائه کرد و گفت با وجود دفتر فنی مشترک در زمان انجام کار و مراحل اجرایی و فنی صرفه جویی خواهد شد که پروسه چند مرحله ای گرفتن جواز را به یک مرحله تغییر داده است.ایشان گفت در 5 ام اسفند به مناسبت روز مهندس دفتر فنی مشترک کار خود را شروع کرده است.روند خدمات رسانی با تشکیل این دفتر مشترک تسهیل میگردد.

ایشان در ادامه گفت یکی از معضلات شهر کرج بحث دو نقشه ای بودن میباشد که به امید خدا با همت مسوولان ومدیران قابل حل خو اهد بود.

دکتر مظاهریان سوالاتی را در این خصوص پرسید و مهندس طهماسبی پاسخ داد.

در ادامه مهندس سیروسی توضیحاتی را در مورد دو نقشه ای بودن ارائه داد ایشان در ادامه به بحث نظارت معماری اشاره کرد که در هیات مدیره جدید اتفاق افتاد ایشان درباره تعرفه دو رشته کسب راهنمایی کرد.

مجربی گفت در این تقسیم بندیها تصمیماتی در هیات مدیره گرفته شده است که در حال اجرایی شدن می باشد.ایشان گفت اعضاء محترم معمار،نقشه فاز 2 را در آینده ارایه خواهند کرد.

همچنین دکتر مظاهریان خواستار بررسی و تعدیل تعرفه ها گردید.

در ادامه مهندس گلچین درباره احداث دانشگاه سازمان گزارش داد.

دکتر شیبانی اصل دراین خصوص گفت: بهتر است آموزش های مهندسی برای ارایه کیفیت بهتر انجام شود. دکتر مظاهریان نیز گفت در جهت آموزش های حرفه ای مهندسان با نام سازمان می توان کار های بسیار قوی ای انجام داد.

رییس دفتر تشکل های حرفه ای و سازمانهای نظام مهندسی در مورد ارتقاء پایه و مسائل و معضلات آن اشاره کرد و همچنین گفت دانشگاه ها دچار معضلات مالی می باشد.

دکتر مظاهریان گفت مسائل دانشگاه ها بسیار سخت می باشد. اگر سازمان بتواند با کمک دانشگاه ها دوره های پودمانی متناسب برای اعضاء ارائه نماید. وی افزود: قطعا رشد علمی و فنی با هم صورت خواهد گرفت

دکتر شیبانی اصل در آخر متذکر شد که با دانشگاه های معتبر دنیا در خصوص ایجاد دوره های تخصصی مهندسی وارد مذاکره شوید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =