۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
نمایش“جزیره” در رشت به روی صحنه می رود

نمایش “جزیره” به نویسندگی آثول فوگارد و کارگردانی رضا میرمعنوی هنرمند پیشکسوت و مطرح استان از ۱۵ الی ۳۰ اردیبهشت ماه در رشت به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گروه تئاتر مارلیک با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان این نمایش را برگزار می کند.

در این نمایش هومن میرمعنوی، امیر میرخوشحال، رامین افتاده، افشین سهرابی به ایفای نقش می پردازند.

همچنین سایر عوامل این نمایش عبارتند از؛ دستیار کارگردان: هومن میرمعنوی، منشی صحنه: فاطمه مالکی، مدیر صحنه: مهشید بیمه، مشاور امور مطبوعاتی: سروش علیزاده، طراحی صحنه و گریم: مرتضی غلامی، ساخت دکور: مصطفی جعفری، آهنگساز: مرتضی یکرنگ، عکاس و طراح پوستر: حمید خیراندیش، طراح لباس: پروانه حسین پور، دوخت لباس: زهره مالکی، روابط عمومی و فروش بلیط: خشایار گرانسایه، نغمه مریدان پور.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: جان و وینی دو سیاه پوست هستند که بخاطر درگیری های تبعیض نژادی در زندان بسر می برند، به بیگاری برده می شوند و...، ماجرا بگونه ای پیش می رود که قرار است هفته بعد جشنی در زندان برگزار شود و برنامه های جشن را زندانی ها آماده و اجرا می کنند، سلولی آواز آماده میکنند، سلول دیگری رقص های آیینی و... سلول جان و وینی اجرای نمایش را پذیرفته و هردو قطعه ای از نمایش آنتیگون را باید آماده کنند، در گیر و دار تمرین با موضوعات تبعیض نژادی، قدرت طلبی حاکمان، مشکلات خانوادگی و... نیز آشنا می شویم، داستان به آنجا می رسد که در شب قبل جشن به جان خبر می دهند که حکمش از ده سال به سه سال تغییر یافته و او سه ماه دیگر آزاد می شود، این خبر شوک روانی زیادی وارد سلول می کند، از یکسو شادی جان از سویی دیگر غم و غصه وینی و... .

گفتنی است خرید و رزرو اینترنتی بلیط از سایت www.haftsaz.com نیز مقدور می باشد.

نمایش "جزیره" از ۱۵ الی ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ در پلاتوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اجرا خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =