مهر نوشت: معاون وزیر کار با اعلام اینکه رئیس‌جمهور مسئولیت‌های جدیدی را درباره اشتغال به دستگاه‌ها ابلاغ کرد، گفت: ایجاد اشتغال مولد هدف‌گذاری شده است.

ملک محمد نجفی گفت: چرخه تولید و اقتصاد کشور با بهره گیری از وجود کارگران می چرخد. وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کارگر در جامعه، از این قشر زحمتکش به عنوان نیروی مولد و مهم ترین فعالان اقتصادی جامعه یاد کرد و اظهار داشت: چرخه تولید و اقتصاد کشور با بهره گیری از وجود کارگران می چرخد.

معاون توسعه و مدیریت و منابع وزات تعاون، کار و رفاه به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و افزود: مصادیق افرادی که در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارند، کارگران زحمتکش جامعه هستند.

وی به نقش اثر گذار جامعه کارگری در تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: می طلبد تا با حمایت بیش از پیش به قشر عظیم کارگران در تحقق این شعار رهبری همگام باشیم.

نجفی از کارگران، کارفرمایان و دولت به عنوان اضلاع یک مثلث و شرکای اجتماعی یکدیگر یاد کرد و افزود: پیشرفت در عرصه تولید و اقتصاد نیازمند تعامل بین این سه عنصر است.

معاون وزیر کار ادامه داد: در سال ۹۵ سعی می شود تا کمک به این شرکای اجتماعی و تشکلات کارفرمایی را ارتقا دهیم تا این همگرایی و همنوایی بیشتر از گذشته وجود داشته باشد.

نجفی با بیان اینکه هرچه تعاملات در این سه حوزه بیشتر شود خدمتگزاری به آحاد مخاطبان بیشتر خواهد شد، افزود: کارگر ایرانی هم دوش سایر فعالان اقتصادی چرخ توسعه ایران را به حرکت درآورده و برای تحقق اهداف جامعه در زمینه شکوفایی اقتصادی تمام همت خود را به کار گرفته است.

وی به تنظیم بسته اشتغال در جامعه اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور برای حل مسائل و مشکلات اشتغال برای هر دستگاهی وظایف مشخصی را معین کرد که وزارت تعاون، کار، و رفاه تنظیم کننده روابط و مناسبات بین بخشی است و بر ضرورت تنظیم سیاست‌ها در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در کشور نیز تاکید کرده است.

نجفی با بیان اینکه در این طرح پیگری و مشکلات کارگران مدنظر قرار گرفته است، سیاست‌های حمایتی و اجتماعی را از دیگر برنامه های این طرح عنوان کرد. امسال نیز در بخش تقویت بنگاه های اقتصادی به تعاونگران توجه بیشتری خواهد شد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =