مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرمان عنوان کرد: جریمه برای متخلفان قانون پسماند

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرمان به خبرآنلاین گفت: طرح عدم جمع آوری زباله در طول روز در اواخر سال گذشته اجرایی شد.

عطیه بهره بر/ خبرآنلاین: اسماعیل جهانشاهی با اشاره به اجرایی شدن طرح عدم جمع‌آوری زباله در طول روز در راستای کاهش هزینه ها، اظهار داشت: این طرح در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

جهانشاهی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح توانستیم در ماه های نخست سال، 50 میلیون تومان صرفه جویی کنیم که این رقم نیز می تواند با همکاری بیشتر مردم افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرمان با اشاره به اینکه اگر در طول روز زباله ای تولید شد، باید جمع آوری شود، اظهار داشت: گفتن جمله ی «عدم جمع آوری زباله در روز» شاید درست نباشد. در تلاش هستیم با فرهنگ سازی و افزایش مشارکت مردم، در طول روز زباله در محیط شهری گذاشته نشود.

جهانشاهی با اشاره به اینکه بیشترین حجم زباله، توسط کسبه در روز بیرون گذاشته می شود افزود: در راستای اجرای این طرح، با آقای جعفری رییس اتاق اصناف جلسه ای گذاشتیم و در این جلسه که آقای مؤیدی هم حضور داشت، از اتاق اصناف قول همکاری گرفتیم.

وی اظهار داشت: از واحد گشت پسماند خواستیم به کسبه ‌ای که در طول روز زباله‌ها را بیرون می گذارند، تذکر دهند که این تذکرها با ارایه‌ی آموزش‌های مختلف در رابطه با خطرات گذاشتن زباله در طول روز و هزینه هایی که در پی دارد، همراه است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرمان تصریح کرد: گشت پسماند به ‌صورت چهره ‌به چهره به مردم آموزش می دهند که نگذاشتن زباله در محیط شهر در روز، موجب کاهش چه هزینه هایی می شود و چه مزایایی در پی دارد که خوشبختانه در این زمینه موفق بوده‌ایم، ضمن اینکه اصناف و کسبه هم همکاری خوبی دارند.

جهانشاهی تصریح کرد: برخی بانک‌ها، ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس نیز زباله ها را در طول روز بیرون می گذارند که با آن‌ها هم مکاتبه کرده‌ایم که شب‌ها و در همان زمانی که در هر محله و خیابان اعلام شده، زباله‌ها را بیرون بگذارند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرمان گفت: برخی مردم در محله‌ها نیز زباله ها را در طول روز بیرون می گذارند که از طریق نصب بنر به مردم اطلاع رسانی می کنیم تا در این زمینه مشارکت کنند.

جهانشاهی با اشاره به اینکه اجرای طرح «خیابان پاک، محله ی پاک و شهر پاک» در راستای مشارکت بیشتر شهروندان اظهار داشت: در این زمینه با اطلاع رسانی به مردم تلاش می کنیم این طرح را خیابان به خیابان و در تمام محله‌ها اجرا کنیم.

وی درخصوص افرادی که در این زمینه همکاری نمی کنند، گفت: ابتدا به افراد متخلف اخطار شفاهی می‌دهیم، اگر تکرار شد، به صورت کتبی اخطار می دهیم که از شیوه نامه ی سازمان مدیریت پسماند تخطی کرد‌ه اید و متخلفانی که اخطار سوم را دریافت کنند، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرمان اظهارداشت: طبق قانون پسماند، برای برخورد با مجرمان نیاز نیست دعوای حقوقی را در یک شعبه و دعوای کیفری را در شعبه ی دیگر دنبال کنید، بلکه با طرح یک شکواییه با عنوان تخلف از قانون مدیریت پسماند، هم به موضوع حقوقی دعوا و پرداخت هزینه توجه می شود و هم به موضوع کیفری آن که تهدید علیه بهداشت عمومی است، رسیدگی می شود، ضمن اینکه دادگستری کرمان هم تعامل و همکاری خوبی دارد و در زمینه ی بهداشت عمومی مردم، با کسی تعارف ندارد که از این بابت خیلی خرسندیم و امیدواریم این تعامل و همکاری همچنان ادامه پیدا کند.

جهانشاهی در پایان با اشاره به اینکه باید علیرغم میل باطنی با عده‌ای برخورد قانونی و جدی داشته باشیم تا حق وحقوق دیگران تضییع نشود، گفت: وظیفه ‌ی ما این است که شهر تمیز باشد و برای اینکه شهر همواره تمیز باشد، مردم نیز باید همکاری و مشارکت کنند و بهترین راه کار در این زمینه، آموزش چهره به چهره است که اکنون داریم در این راستا حرکت می کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =