۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷

تسنیم نوشت: نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که رقابت بین طرفداران و مخالفان ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا همچنان به صورت تنگاتنگ و نزدیکی ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، نظرسنجی موسسه او ار بی حاکی است که اظهارات اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به لندن نیز نتوانسته است تاثیر چندانی بر رای دهندگان انگلیسی داشته باشد و وی نتوانسته است مردم انگلیس را برای رای دادن به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا متقاعد کند.

این نظرسنجی طی روزهای چهارشنبه تا جمعه برای روزنامه ایندیپندنت انجام شده است. نتایج نشان می دهد که 51 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند و در مقابل 49 درصد نیز از ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا حمایت کرده اند.

مردم انگلیس قرار است در همه پرسی 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه در خصوص ادامه عضویت 43 ساله این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند. حامیان ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به رهبری دیوید کامرون نخست وزیر، امیدوارند که حمایت صورت گرفته از سوی اوباما در جریان سفر هفته گذشته به لندن، به این کمپین کمک کند.

اوباما در سخنانی بر اهمیت باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا و تاثیرگذاری این کشور در عرصه بین المللی تاکید کرده است. البته نظرسنجی او آر بی نشان می دهد که 66 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی مخالف این مساله بوده اند که اظهارات اوباما توانسته است تاثیر مثبتی بر حمایت مردم انگلیس برای ادامه عضویت در اتحادیه اروپا داشته باشد.

برآورد نظرسنجی های انجام شده تاکنون نشان می دهد اختلاف نظر زیادی بین طرفداران و مخالفان عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا وجود دارد.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =