عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام کرد به زودی تولید مشترک لوازم خانگی با برندهای معتبر دنیا در ایران آغاز می‌شود.

محمدحسن قهاری در نشست خبری با اشاره به نیاز اقشار مختلف جامعه به تولیدات لوازم خانگی مدرن، گفت: ما در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته و با تولید انبوه داخلی، محصولات خود را با آخرین استانداردهای روز دنیا با قیمت مناسب به بازار عرضه خواهیم کرد، این در حالی است که هدف اصلی ما، ایجاد اشتغال برای جوانان و استفاده عموم مردم از کالاهای ساخت داخلی است که با مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا تولید می‌شود.

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: از آنجا که تمام لوازم و تجهیزات لوازم خانگی از معتبرترین برندهای جهان خریداری و به ایران آمده است، بنابراین کاهش هزینه‌های تولید باعث می‌شود تا قیمت تمام شده محصولات ما متناسب با کاهش هزینه‌ها، به نرخی مناسب به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

وی با اشاره به تولید برخی برندهای لوازم خانگی به صورت مونتاژکاری در داخل کشور، گفت: با توجه به هزینه‌های بالای تولید سایر کارخانجات لوازم خانگی که منابع هنگفتی را صرف تهیه ورود قطعات محصولات درجه ۲ و ۳ خود می‌کنند، بنابراین هزینه تمام شده تولید برای آنها بالا رفته و مجبورند محصولات مونتاژکاری شده برندهای خارجی را با قیمت بالا به بازار عرضه کنند.

قهاری گفت: توجه به تولید داخل مزیتی است که علاوه بر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی انبوه را به دنبال دارد، کمااینکه با توسعه تولید کیفی داخل، صنایع کشور از مستعمره برندهای خارجی نیز خارج خواهد شد، ضمن اینکه رفع تحریم‌های بین‌المللی اکنون فرصتی را فراهم کرده است که با انتقال تکنولوژی مدرن به کشور طرحی نو پیاده شود و در عقد قراردادها با کشورهای صاحب نام صنعتی، همچون گذشته عمل نشود.

وی افزود: در عقد قراردادهای جدید، تمام جوانب تولید و رعایت خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است و با ورود تکنولوژی مدرن و تمام تجهیزات آن، تولید در کشور بومی می‌شود، چرا که صفر تا ۱۰۰ تجهیزات و قطعات این نوع برند به ایران می‌آید، ضمن اینکه بعد از لغو تحریم‌ها، توانستیم کالاهای اروپایی را در قالب تولید داخلی لوازم خانگی با کیفیت وارد بازار‌ کنیم و با خرید لوازم و تجهیزات، تولید در کشور به زودی بومی خواهد شد.

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، اجبار به تعهد در قبال انتقال تکنولوژی به داخل را از مزیت‌های همکاری با نمایندگی برند اروپایی عنوان کرد و افزود: ما برای توسعه همه جانبه تولید محصولات کیفی خود با برند اروپایی معتبر، سنگ بنای تولید را با هدف ۷۰ درصدی صدور محصولات به خارج از کشور را در نقشه راه پیشرفت خود ترسیم کرده است، ضمن اینکه علاوه بر تجاری سازی تولید با هدف صادرات محصولات لوازم خانگی، در نظر است حوزه نمایندگی‌های محلی و منطقه‌ای نیز ایجاد و حوزه نمایندگی فروش را به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها چون افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، لبنان و سوریه گسیل داده شود.

قهاری گفت: در چنین شرایطی دولت باید در رستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برخیزد و واحدهای تولیدی که قطعات آن را در داخل با آخرین تکنولوژی و استاندارد روز دنیا تولید می‌کنند، مورد حمایت قرر داده و این موضوع را به صورت تکلیفی برای وارد کنندگان قطعات در دستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری برای تجاری سازی کارخانه ساخت لوازم خانگی با برند اروپایی و حرکت در راستای تولید انبوه کیفی در داخل کشور، سیاستی است که دنبال می‌شود تا بتوان کالاهای تولیدی را با توجه به کاهش هزینه‌ها با قیمتی ۲۰ درصد زیر نرخ کنونی به بازار عرضه شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    16 5
    ای کاش کاری می کردید برندهای داخلی معتبر تر قبل می شدند ومحصولات بهتری تولید می کردند.
  • محسن IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    2 0
    شماازیک طرف گفتیدکه: ازآنجا که تمام لوازم وتجهیزات لوازم خانگی ازمعتبرترین برندهای جهان خریداری وبه ایران آمده است. ازطرف دیگر گفتید: چراکه صفرتا100 تجهیزات وقطعات به ایران می آید. که معنای آن همین کاری است که الان تمام مملکت وبرندهای داخلی انجام میدهندیعنی قطعات رابصورت سی کی دی یا اس کی دی ازچین به ایران میاورندومونتاژ میکنندوبه اسم جنس ایرانی به ملت قالب میکنند.حالاشما هم که همینکاررامیخواهیدبکنیدپس چه تفاوتی دارد؟ چراباکلام ملت رافریب میدهید؟؟؟ خبرآنلاین عزیزلطفانظرم رامنعکس کنید
  • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    1 2
    اما ، تولید برند های معتبر جهانی کاملا به نفع کشور ماست . این یک استراتژی عالی است . به کره جنوبی نگاه کنید ، به چین ، به ویتنام . همه اینها با مونتاژ شروع کردند . اما موضوع این است که ما همیشه نباید مونتاژکار باقی بمانیم . با ورود تکنولوژی باید ، ورود رفتار حرفه ای ، ورود عملکرد حرفه ای ، ورود مدیریت حرفه ای و ... هم وارد شود . باید جهانی فکر کنیم . فقط جهانی . اگر چین به اینجا رسیده است ، جهانی فکر کرده است . و راه درازی در پیش دارد . ما حالا داریم درست می رویم .
  • سعید A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    1 1
    تکنولوژی نیاز به سرمایه گذاری جدید و تحقیقات و برنامه ریزی داره که فعلا بی خیال چون اقتصاد مقاومتی برنامه دیگری را دیکته می کنه
  • نیما A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    2 1
    شرکت خارجی تعهد داره . کیفیت داره . 100 سال میتونی ازش استفاده کنی . ولی ایرانی چی ؟ ایرانی باید جنس خوب و عالی بگیره . به قول انگلیسی ها ما هنوز اینقدر پولدار نشدیم که جنس ارزون و بی کیفیت بخریم .