رییس مجلس شورای اسلامی از دیانت و خردمندی به عنوان مبنای اصلی انقلابیون یاد کرد و گفت:‌ اقدامات تند و احساسی همراه با بی‌انضباطی و بی‌عقلی که از آن به عنوان انقلابی گری یاد می‌شود،بزرگترین ظلم به انقلابیون دانست.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در مطلبی تحت عنوان "شلوغ بازی و انقلابی گری" در اینستاگرام خود نوشت:

برخی افراد، اقدامات تند و احساسی، که غالباً با نوعی بی‌انضباطی و بی‌عقلی همراه است را، چون از سرِ درد و اخلاص و احساس مسئولیت برای انقلاب صورت می‌گیرد، به عنوان انقلابی گری، یا ستایش می‌کنند و یا رفتار آنان را قابل اغماض می‌پندارند و این بزرگترین ظلم به انقلابیون است.

مبنای اصلی انقلابیون دیانت و خردمندی بود که توانستند با پیش‌بینی درست حوادث و با توکل به خداوند و رعایت اخلاق و انصاف به پیروزی برسند. احساسات، اگر پشتوانه یک فعل سیاسی عقلانی باشد و تا جایی که در چارچوب اخلاق باشد، شور انگیز و بخشی از حرکت آفرینی در تفکر انقلابی است، اما احساسات غیر متکی بر عقلانیتِ سیاسی، کور اندیشی است که غالباً نه ره به جایی می‌برد و نه در جاده اخلاق طی طریق می کند.

رهبر معظم انقلاب در 25 تیر 1386 فرمودند:

«بعضی ها تصور می‌کنند انقلابی‌گری، یک حرکت انقلابی، یعنی حرکت بی‌انضباطِ همراه با شلوغی، سردرگمی و بی‌نظمی! می‌گویند آقا، آنها انقلابی بود و تمام شد! این، غلط است. مطلقاً در ذات تحرک انقلابی، اغتشاش و بی‌نظمی نیست. بعکس، انضباط انقلابی از محکم ‌ترین و قوی‌ترین انضباط هاست. انضباطی که ریشه از ذهن انسان، از دل انسان، از ایمان انسان می‌گیرد، بهترین انضباط‌ها را دارد.»

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    رفتار های دو پهلو و سیاست های یک بام و دوهوای برخی از مقامات ظلم مضاعف به مردم و کشور است؟ چگونه است که علیرغم 38 سال دشمن هراسی و عداوت با امریکا به دولت مهرورز اجازه کمک اقتصادی دومیلیاردی به امریکا داده میشود ولی برای دولت منتخب مردم هزاران مانع و شرط و شروط برای امضا و اجرای برجام ایجاد میشود؟ چگونه خرید دومیلیاردی اوراق قرضه امریکا کانالهای نفوذ را می بندد ولی اجرای برجام طبق خواسته مردم باعث بروز جریان نفوذ به کشور میشود آیا آقایان خودشان از عوامل نفوذ نیستند؟ مردم علت رفتار متناقض را نمیدانند و بنا برخواسته مردم باید مراجع ذیصلاح از جمله مجلس خبرگان علت رفتار های متناقض و سیاست های یک بام و دو هوا بررسی کنند.
  • محمد IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    1 0
    افراطی گری و تفکر طالبانی به باور های دینی ملت صدمه می زند . مردم ایران تاوان زیادی بابت این افراد پرداخته اند
  • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    چه عجب حرف دل مردم رو میزنید..فقط امیدوارم همیشه اینطور باشه نه الان واسه جلب توجه برای رییس مجلس شدن.