ایلنا نوشت: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نهم با اشاره به کمیته هفت‌نفره اصولگرایان گفت: برخی تلاش می‌کنند در مسیر تشکیل فراکسیون‌ها پیش از آغاز به کار مجلس یارگیری و رایزنی کنند اما تجربه نشان داده معمولاً این توافق‌ها پایدار نمی‌ماند.

کاظم جلالی در حاشیه مراسم ختم مادر محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره رئیس مجلس دهم اظهار داشت: انتخاب رئیس مجلس به نظر همه نمایندگان بستگی دارد و باید تلاش کنیم که تصمیم‌گیری دراین خصوص به گونه‌ای نباشد که خدایی ناکرده هیچ یک از این دو بزرگوار یعنی آقای لاریجانی و عارف احساس شکست کنند.

او ادامه داد: تلاش می‌کنیم مدلی را پیدا کنیم که در آن شکست وجود نداشته باشد و حرمت هر دو شخصیت بزرگوار در مجلس دهم حفظ شود، چرا که هم آقای لاریجانی و هم آقای عارف از سرمایه‌های نظام هستند و باید با جمع‌بندی در این خصوص مدیریت مجلس را به شکل تعاملی به انجام برسانیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نهم اضافه کرد: برخی تا حدودی شتاب‌زده اظهار نظرمی‌کنند که این اظهارنظر‌ها می‌تواند آسیب برساند و ما فکر می‌کنیم باید وحدت را ملاک عمل قرار دهیم تا مردم احساس نکنند بر سر کرسی‌های مجلس درگیری داریم.

جلالی با بیان اینکه نباید در فرآیند و عملکرد مجلس تفرقه ایجاد شود، خاطرنشان کرد: دودستگی‌ و تفرقه به کارآمدی مجلس آسیب می‌رساند.

او با اشاره به تاکید رهبری درخصوص اقدام و عمل در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: باید مجلسی ایجاد شود که نگاهی کار‌شناسی و متعادل داشته باشد و در راستای همکاری با دولت برای حل مشکلات مردم حرکت کند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس نهم در پاسخ به سوالی درباره موافقت لاریجانی با تشکل فراکسیون فراگیر اصولگرایان گفت: من چیزی در این خصوص نشنیده‌ام و شما این سوال را طبیعتاً باید از خود آقای لاریجانی بپرسید.

او همچنین درباره توافق لاریجانی با کمیته هفت‌نفره اصولگرایان اظهار بی‌اطلاعی کرد و در پاسخ به سوال دیگری درباره تشکیل فراکسیون‌ها گفت: تشکیل فراکسیون‌ها باید پس از آغاز به کار مجلس انجام شود. البته با توجه به تجربه ادوار گذشته، همواره برخی تلاش می‌کنند در مسیر تشکیل فراکسیون‌ها پیش از آغاز به کار مجلس یارگیری و رایزنی کنند اما تجربه نشان داده معمولاً این توافق‌ها پایدار نمی‌ماند.

منتخب مردم تهران در مجلس نهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال تداوم حضورش در مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: صحبت در خصوص این مسئله نیز در حد گمانه‌زنی و اظهارنظرهای ذهنی است چرا که مسئولیت‌های مجلس نهم تا انتهای کار این مجلس و تا تاریخ ۷ خردادماه رسمیت دارند و طبیعتاً حضور من هم در مرکز پژوهش‌های کار مجلس نهم رسمیت دارد و پس از آن هیات رئیسه مجلس دهم که هیات امنای مرکز پژوهش‌ها هستند، در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور محمدرضا عارف در مرکز پژوهش‌های مجلس دهم اعلام کرد: پیش‌بینی در ابتدای کار همه مجالس انجام می‌شود، اما باید سعی کنیم وارد جدل‌های بی‌حاصل نشویم.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره نشست ائتلافی عارف و لاریجانی اظهار داشت: این دو بزرگوار هم عاقل و هم بالغ هستند و خودشان در این باره تصمیم خواهند گرفت اما تا جایی که من اطلاع دارم آقای لاریجانی به مناسبت‌هایی ۲ بار به صورت تلفنی با آقای عارف صحبت کرده‌اند.

جلالی در پایان اعلام کرد: مهم‌ترین مسئله این است که همه ما از ۸ خرداد امسال در دهکده کوچکی به نام مجلس همکار می‌شویم بنابراین به هر میزان که روابطمان را تقویت کنیم به نفع کارآمدی مجلس خواهد بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =