واحد مرکزی خبر نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت حتی در صورت خریداری نشدن آب سنگین از ایران، این موضوع لطمه ای به برجام وارد نمی کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا؛ جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری،  درباره سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه:

آیا دولت اوباما باور دارد در صورت تخصیص نیافتن هشت ممیز شش دهم میلیون دلار برای خرید آب سنگین از ایران با متمم سناتور کاتن، توافق با ایران از میان می رود؟ آیا اهمیت دارد که هشت ممیز شش دهم میلیون دلار برای خرید این آب سنگین هزینه شود؟

کربی گفت پاسخ کوتاه اینکه نه؛ مساله مهم این است که آنان به تعهدات خود پای بند باشند و فروش آب سنگین به آنان کمک می کند این کار انجام گیرد. در این خصوص باور داریم که چنین کاری به ما در امور علمی و تحقیقاتی کمک می کند. البته من دانشمند آب سنگین نیستم ولی اینکه بگوییم اگر این کار نشود برجام از میان می رود باید گفت البته که نه ولی این بدان معنا نیست که نخواهیم این کار را دنبال کنیم.
وی درباره انتقال اس300 به ایران گفت ما همچنان با این انتقال مخالف هستیم، بررسی ها درباره اینکه این کار نقض تحریم های آمریکاست یا نه ادامه دارد و تصمیمی گرفته نشده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =