ایسنا نوشت: دولت سوریه ورود نظامیان آمریکایی به شمال شرق این کشور به بهانه حمایت از نیروهای کرد در مبارزه با داعش را به شدت محکوم کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع مسئول در وزارت خارجه این کشور ورود نیروهای نظامی آمریکا به منطقه رمیلان در شمال شرق سوریه را نقض حاکمیت دولت سوریه و مسئله‌ای نگران‌کننده خواند.

این مقام سوری گفت، ورود سربازان آمریکایی به سوریه غیرقانونی بوده و بدون موافقت دولت سوریه صورت گرفته است.

روز دوشنبه باراک اواباما، رئیس جمهور آمریکا گفت که کشورش ۲۵۰ نظامی دیگر را به بهانه کمک به نیروهای محلی در نبرد با گروه تروریستی داعش به سوریه اعزام خواهد کرد.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا هم روز پنج‌شنبه در اظهاراتی در کمیته دفاعی سنای این کشور گفت که سربازان آمریکایی ماموریتشان "شناسایی، آموزش و تجهیز نیروهای قادر به ایستادگی مقابل داعش در درون سوریه مخصوصا در میان سنی‌هاست."

پیش از این نیز ۵۰ نیروی نظامی آمریکا به بهانه مبارزه با داعش به شمال شرق سوریه اعزام شده‌ بودند. از 250 نیرویی کهاوباما دستور اعزام آنها را داده 150 تن وارد سوریه شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی این مقام وزارت خارجه سوریه، اقدام آمریکا را "دشمنی آشکار و دخالت خطرناک" خوانده و آن را شدیدا محکوم کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =