رئیس مجلس با تاکید بر حضور باشکوه مردم در انتخابات گفت: احساس مسئولیت مردم در انتخابات فردا باعث خواهد شد که این مجلس از قوت و اعتبار بیشتری برای حل مشکلات کشور برخوردار باشد.

به گزارش خبرآنلاین علي لاريجاني عصر پنجشنبه در آيين تجليل از كارگران نمونه استان قم خاطرنشان كرد: انتخابات دهم ارديبهشت ماه ادامه انتخابات هفتم اسنفدماه مجلس شوراي اسلامي و داراي اهميت بسزايي است، بنابراين بايد مردم همه شهرهايي كه انتخابات در آنجا برگزار مي شود به صورت باشكوه شركت كنند.

وي ادامه داد: انتخابات از فريضه هاي مهم سياسي اجتماعي جمهوري اسلامي ايران است و بايد افتخار كنيم در كشوري زندگي مي كنيم كه مردم سالاري ديني در آن تحقق پيدا كرده است.

لاريجاني بيان داشت: امروز حكومت در بسياري از كشورهاي اطراف ما، پادشاهي است و مردم نقشي در سرنوشت خود ندارند، اما انقلاب اسلامي حركت مباركي را آغاز كرده كه به دنبال آن مردم در سرنوشت خود حضور داشته و ايفاي نقش مي كنند.

اهم اظهارات رییس مجلس را به نقل از ایرنا بخوانید؛
*مردم بايد براي شركت در دور دوم انتخابات مجلس نيز احساس مسئوليت كنند تا مجلس شوراي اسلامي از قوت و اعتبار بيشتري برخوردار باشد و بتواند مشكلات كشور را حل كند.

*در سال‌هاي گذشته، ما سختي‌ها و مشكلات زيادي را سپري كرديم كه برخي از آنها مربوط به تحريم‌ها و بخشي نيز ناشي از سوء مديريت بود. به صورت طبيعي همه مشكلات مربوط به تحريم ها نبود بلكه برخي ساز و كارهاي غلط باعث شده كه مشكلات پيچيده اقتصادي در كشور ايجاد شود، بنابراين بايد به هر دو موضوع تحريم و سوء مديريت توجه شود.

*درطول يكي دو سال گذشته تلاش شد موضوع تحريم ها و پرونده هسته اي به سرانجام برسد و تلاشي كه انجام شده نيز تلاش موفقي بود و نظام جمهوري اسلامي نيز تصميم درستي را گرفته است.

*هر چند طرف مقابل ما ممكن است برخي كارهاي خلاف و شيطنت هايي داشته باشد، در طول دوران بعد از انقلاب اسلامي، هميشه از آمريكايي ها بدعهدي ديديم ولي اينگونه نيست كه اگر آنها رفتار نادرستي داشته باشند دست هاي ايران در مقابل آنها بسته باشد.

*در صورت بدعهدي آمريكايي ها، جمهوري اسلامي ايران نيز متقابلا ممكن است كارهايي انجام دهد كه براي آنها پرهزينه باشد. كارهايي كه انجام شده باعث شد تا آمريكايي ها در صحنه بين المللي تنها بمانند و بهانه اي نداشته باشند مبني بر اينكه جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات حاضر نمي شود، بنابراين حضور ايران در مذاكرات، عاقلانه بود.

*البته نقدهايي به مساله هسته اي در گذشته بوده و اكنون نيز هم هست ولي بنده كه سال ها در اين مسائل بودم مي بينيم و دقيق مشاهده كردم كه جمهوري اسلامي ايران از لابه لاي سنگلاخ هايي كه جلوي كشور گذاشته بودند، به خوبي عبور كرد.

*اين مذاكرات هسته اي هم فناوري هسته اي را براي كشور تثبيت كرد و هم تحريم برداشته شد، قبول داريم در بحث تحريم ها، برخي بانك هاي غربي رفتاهاي ناصوابي دارند ولي تغييراتي ايجاد شده است.

*در فروش نفت ما و معادلات بانكي تغييراتي ايجاد شده و بايد اينها را هم ببينيم و در اين زمينه ما رو به جلو هستيم و مذاكرات هسته اي تصميم درستي بود كه موانع را كاهش مي دهد و اين دوره سخت در حال سپري شدن است. اميد است ما آرام آرام از شرايط پيچيده گذشته و مشكلاتي كه براي كارخانه ها و توليد ما ايجاد كرده عبور كنيم، مشكلات هنوز وجود دارد ولي دريچه هايي براي رفع آن ايجاد شده است.

*سخنان معظم له را بايد خيلي جدي بگيريم و حداقل چند فراز مهم از بيانات ايشان را در مورد توليد در دولت مبنا قرار دهيم و ما در مجلس پيگيري خواهيم كرد. آقاي جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري به بنده گفت كه در بحث فرماندهي اقتصاد مقاومتي كه به تازگي ستادي براي آن ايجاد شده، اولويت را خارج شدن شش الي هفت هزار كارگاه تعطيل شده از ركود و فعال كردن آنها قرار داديم و اين تصميم بسيار درستي است.

*عده اي در كشور سرمايه گذاري كرده و كارخانه ايجاد كردند ولي يكباره بيكار شدند و بايد اينها دوباره فعال شوند و در شهر مقدس قم نيز بايد اين تصميم اتخاذ شود تا هم كارخانه ها از ركود خارج شده و هم براي عده اي اشتغال ايجاد شود. جلوگيري از واردات بي رويه كاها و مقابله با قاچاق را فرازي ديگري از سخنان رهبر معظم انقلاب است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

*وقتي رهبر معظم انقلاب فرمودند بايد جلو واردات بي رويه كالاهايي كه محصول داخلي داريم گرفته شود، دولت بايد دستوالعمل بنويسد، تعرفه ها را تغيير دهد ونظارت را بيشتر كند و اين كارها با شعار درست نمي شود.

*اگر توليد راه اندازي و فعال شود اقتصاد مقاومتي نيز اجرايي خواهد شد، اكنون توليد ما دچار ركود است، بايد با اقتصاد مقاومتي از اين وضع نجات پيدا كنيم.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FI ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    1 0
    اون ۶۵ اسکله که گمرک در آن فعال نیست را تعطیل کنند جلو واردات بیرویه گرفته میشود مگر بخش خصوصی چند درصد قاچاق کالا را در ید خود دارد . انصاف هم قبلا چیز خوبی بوده