10 تیتر داغ دنیای آی تی از تا نوکیای ساعت‌ساز تا پیشنهاد آموزش کدنویسی در مدارس آمریکا

باهم مروری بر مهمترین اخبار دنیای آی تی در روز پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:


شماره 1- سقوط 8 درصدی سهام اپل پس از اعلام گزارش درآمدهای فصل دوم سال مالی جاری

شماره 2 - توئیتر نیز بر اساس آمار فصل اول نتوانست به پیش‌بینی مالی کارشناسان برسد و انتظار سهامداران را برآورده نساخت و زیر 595 میلیون دلار در آورد.

شماره 3 - نوکیا که این روزها همه دنبال خبر رونمایی گوشی جدیدش هستند درحرکتی متفاوت کمپانی فرانسوی سازنده ساعت و ابزارهوشمند به نام Withings را به قیمت 191 میلیون دلار خرید.

شماره 4 - سرمایه شرکت Ant Financial متخصص در سرمایه‌گذاری در امور آی تی به 4.5 میلیارد دلار رسید که این رقم بزرگترین رقم سرمایه در یک شرکت خصوص آی تی محسوب می‌شود. گفتنی است مؤسس علی‌بابا یکی از سهامداران عمده آن است.

شماره 5 - برایان کرازانیچ، مدیر اجرایی اینتل یک هفته پس از اعلام خبر بازخرید اجباری 12 هزار کارمند، دلایل این تصمیم را در وبلاگ خود توضیح داد و از استراتژی جدید برای چابک سازی اینتل و شیفت به‌سوی فناوری‌های جدید خبر داده و آن را توضیح داد.

شماره 6 - اپل پروژه ساخت دیتا سنتر 850 میلیون یورویی در ایرلند را فعلاً متوقف کرده است. مقامات محلی از مشکلات محیط زیستی و بومی درباره این پروژه شاکی هستند و گفته‌اند باید این مشکلات ابتدابه‌ساکن حل‌شده و بعداً اپل دیتاسنتر خود را توسعه دهد.

شماره 7 - جف بزوس، مدیر اجرایی آمازون، تیم کوک اپل، لری الیسون مدیر اوراکل، مارک زاکربرگ فیس بوک و دهها مدیر ارشد آمریکایی با ارسال نامه‌ای به کنگره ئرخواست کردند تا لایحه آموزش کدنویسی به کودکان در مدارس با بودجه 250 میلیون دلار به تصویب برسد. این کمپانی ها فعلا 23 میلیون دلار برای اجرای این پروژه اهدا کرده اند.

شماره 8 - «آنتونی نوتو» جزییات هزینه کرد 3.5 میلیارد دلاری بودجه شرکت برای خرید کمپانی‌هایی که می‌توانند بازی را در محیط توئیتر تغییر دهند؛ شرح داد و اعلام کرد به‌زودی با خریدهایی که توئیتر انجام می‌دهد این کمپانی متحول خواهد شد. آنها دنبال کمپانی‌هایی هستند که بتواند بیزینس توئیتر را وارد فاز جدید کند. در آینده نه چندان دور منتظر ظهور محصولات سخت‌افزاری از جانب توئیتر خواهیم بود.

شماره 9 - گوگل، فورد، آبر، ولوو و کمپانی Lyft باهم متحد شده تا بتوانند ضمن گرفتن تأییدیه از مقامات، خودروهای خودران با سرعت‌بالا را در بازار آمریکا جا انداخته و رونق دهند.

شماره 10 - کاربران مشترک سرویس اپل میوزیک که در ماه فوریه 11 میلیون بودند، 13 میلیون شدند. البته در مقایسه با سروی موسیقی اسپاتیفای که 30 میلیون مشترک دارد، همچنان کم است!

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    2 2
    به شماره 7 توجه کنید. اگر اینکار عملی بشود در آینده کارتونهای تخیلی که بچه ها می توانند دستگاه ها و رباتهای غول پیکر را هدایت کنند به واقعیت تبدیل می شود.