یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: میان فعالیت‌های مختلف بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) در استان سیستان و بلوچستان، ساخت مدرسه در مناطق محروم بسیار فراتر از انتظار بوده و با استقبال مردم روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نماینده مردم زاهدان  گفت: بنياد بركت با وجود اين‌كه تمركز مدرسه‌سازي خود را در روستاهاي دور افتاده و محروم قرار داده است، اما در حاشيه‌ شهرهاي استان هم فعاليت‌هاي چشم‌گيري در اين خصوص داشته و هم‌اكنون دو مدرسه‌ 12 و 16 كلاسه در حاشيه‌ی زاهدان و به دستور رياست بنياد در حال ساخت است.

این عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفت: نبود مدرسه به تعداد كافي، پراكندگي روستاها و بافت قومي و مذهبي سیستان و بلوچستان باعث شده ميزان دختران محروم از تحصيل در این منطقه بالا باشد.

ناصر كاشاني نماينده‌ مردم زاهدان در مجلس گفت: به دليل بافت فرهنگي برخي نقاط استان، امكان تحصيل دختران در مدارس روستايي مشترك بسيار كم است و اگر تهميدي در اين خصوص انديشيده نشود، در سال‌هاي آتي از ميزان دختران بازمانده از تحصيل كاسته نخواهد شد.

نماينده‌ مردم زاهدان در مجلس با اشاره به كمبود فضاهاي آموزشي در مقاطع مختلف تحصيلي و به خصوص در روستاهاي استان سيستان و بلوچستان گفت: پراكندگي زياد روستاها و تراكم پايين جمعيتي باعث شده كه هم‌چنان برخي از روستاها از مدرسه بي‌بهره باشند اما فعاليت بنياد بركت در اين استان باعث شده تا تعداد کودکان بازمانده از تحصيل كم‌تر شود.

او ادامه داد: در بحث فضاي آموزشي دوره‌ی ابتدايي مشكل بسيار زياد است و دختران بازمانده از تحصيل در اين مقطع به دليل نبود دبستان دخترانه در روستاها و فاصله‌ی زياد ميان دبستان‌هاي موجود دخترانه در روستاها، بيش از متوسط آمار در كشور است و بايد در اين خصوص تهميدي اساسي اندیشه شود و با كمك بنياد بركت و دستگاه‌هاي مسئول مي‌شود اين كمبود را جبران كرد. بايد با اقدامي جهادي نسبت به ساخت مدارس بيش‌تر همت كنيم.

نماينده‌ مردم زاهدان در ادامه با اشاره به فعاليت بنياد بركت در خصوص ساخت مدرسه در حاشيه‌ زاهدان گفت: دو مدرسه‌ 12 و 16 كلاسه‌اي كه اين بنياد در حاشيه‌ مركز استان در حال ساخت آن است، در منطقه‌اي محروم قرار دارد و اميدواريم با تهميدات انديشيده شده توسط بنياد برکت و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در مهر ماه سال‌جاري اين ۲ باب مدرسه به بهره‌برداري برسد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه مطابق مصوبه‌ مجلس دولت موظف شده در نقاط محروم مساجد و يا «خانه‌ عالم» بسازد، گفت: در استان سيستان و بلوچستان شاهد هستيم كه بنياد بركت احساس مسئوليت كرده و كمبودهايي را كه در اين حوزه وجود دارد جدي گرفته و نسبت به ساخت خانه‌هاي عالم و مساجد اقدام كرده كه جاي تقدير بسيار زيادي دارد.

او در پايان ابراز اميدواري كرد و گفت: با ادامه‌ نهضت مدرسه‌سازي كه بنياد بركت و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) در آن پيش‌قدم هستند، روزي برسد كه در اين كشور و به خصوص در استان سيستان و بلوچستان هيچ كودك بازمانده از تحصيلي وجود نداشته باشد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =