ایسنا به نقل از یک مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: سئول امیدوار است سفر رییس جمهور این کشور به ایران به تقویت روابط دو کشور منجر شود.

کیم کیو هیون دبیر ارشد نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی در امور خارجی درباره سفر پارک گئون هی رییس جمهور این کشور به ایران، ابراز امیدواری کرد که این سفر بتواند جهشی مناسب در روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف ایجاد کند.

وی تاکید کرد که این سفر برای کره جنوبی دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است.

این سفر که قرار است یک‌شنبه آینده انجام شود و تا روز چهارشنبه به طول می‌انجامد، بخشی از تلاش کره جنوبی برای بهره بردن از فرصت‌های تجاری در ایران پس از لغو تحریم‌های این کشور است.

وی با بیان اینکه سفر عالی‌ترین مقام کره‌ای برای این کشور بسیار خاص و ارزشمند است، افزود: نهاد ریاست جمهوری تلاش دارد و بسیار علاقمند است تا وی به عنوان اولین رئیس جمهوری کره جنوبی که به ایران می‌رود، دیدارهایی را با مقامات عالی این کشور در راستای توسعه مناسبات داشته باشد.

کیم همچنین گفت: ما به دنبال گسترش روابط و امضای قراردادهایی با ایران در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، تجاری، ارتباطات، فناوری، مخابرات و انرژی هستیم و امیدواریم این سفر فرصت مناسبی برای تحقق موارد یاد شده ایجاد کند.

وی تصری کرد: هیات تجاری که پارک را در سفر به تهران همراهی می‌کند بزرگترین هیاتی است که تاکنون همراه با وی به یک کشور خارجی می‌رود.

دبیر ارشد نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی گفت که این هیات را متشکل از نمایندگانی از شرکت‌ها و صاحبان صنایع بزرگ است که فرصت این سفر را برای خود مغتم شمرده و امیدوارند به برنامه‌هایی که از پیش آن را تدوین کرده‌اند، دست یابند.

کیم ابراز امیدواری کرد که ارزش مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی که در سال 2011 بالغ بر 17 میلیارد بود و تحریم‌ها باعث کاهش آن شد، بار دیگر افزایش یابد.

وی گفت: با اجرای برجام و لغو تحریم‌های ایران، کره بسیار امیدوار است بار دیگر حجم مبادلات تجاری‌اش با تهران با افزایشی قابل توجه همراه باشد.

کره جنوبی یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است و دو کشور پیش از تحریم‌ها تعاملات تجاری گسترده‌ای با یکدیگر داشتند. قرار است در سفر کره جنوبی به تهران که به دعوت حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان انجام می‌شود، اسناد مهمی در خصوص گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه های مختلف امضاء شود.

 

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =