رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور از افزایش 19 درصدی بارش کشور طی هفت ماه اخیر در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: مجموع استان‌های کشور در ماه گذشته، 2 دهم درجه سلسیوس خنک‌تر از میانگین بلندمدت فروردین بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاهرخ فاتح با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی 94 تا روز دوشنبه (6 اردیبهشت) بارش کل کشور 207میلیمتر بوده است، گفت: این عدد در مقایسه با میانگین بارش بلندمدت کشور تفاوتی نداشته است ولی در مقایسه با بارش سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی استان‌های ایلام با 67.3 درصد، کرمانشاه 49.8 درصد و لرستان 48.6 درصد افزایش نسبت به بلند مدت، استان های پربارش کشور بوده‌اند.
رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور همچنین به خبرگزاری ایسنا گفت: استان‌های یزد با 45.9 درصد، خراسان جنوبی 35.6 درصد و سیستان و بلوچستان 31.8 درصد کم بارش ترین استان های کشور نسبت به بلندمدت بوده‌اند.
به گفته فاتح، استان تهران از ابتدای سال آبی 94 تا روز دوشنبه 6 اردیبهشت، 228.3 میلی‌متر بارش دریافت کرده است که این رقم نسبت به بلندمدت 6 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.
رییس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنین استان‌های لرستان، همدان و مرکزی به ترتیب با 1.4 درجه سلسیوس، 1.2 درجه سلسیوس و 1.1 درجه سلسیوس اختلاف منفی با شرایط بلند مدت فروردین ماه خود، خنک‌ترین استان‌ها در فروردین ماه بوده‌اند و در مقابل استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان رضوی و مازندران در ماه گذشته شرایط گرم‌تری را تجربه کرده اند.

۴۲۴۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =