ایسنا نوشت:استفاده از سفره‌های یکبارمصرف تهدید بزرگی برای سلامتی مصرف کنندگان است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون نسبت به استفاده از سفره‌های یکبارمصرف هشدار داده و آن را تهدید بزرگی برای سلامتی مصرف کنندگان ذکر کرد و در عین حال اخطارهای اتحادیه به وزارت بهداشت در این زمینه را تا به امروز بی نتیجه دانست.

سید رحیم مقیمی اصل  اظهار کرد:متاسفانه این روزها استفاده از سفره های یکبار مصرف بسیار افزایش یافته است و این در حالی است که این سفره ها به دلیل کربنی که در آن ها به کار رفته تهدید بزرگی برای سلامتی مردم محسوب می‌شود که متاسفانه علیرغم هشدارهایی که به وزارت بهداشت در این زمینه داده ایم، ترتیب اثری داده نشده است.

وی ادامه داد: برای تولید این سفره ها کربن و پلیمر را با یکدیگر مخلوط کرده و در نهایت پس از انجام فرآیندی سفره یکبارمصرف تولید می‌شود که کربنات منجر به بروز مشکلاتی در معده شده و عوارض دیگری از قبیل ریزش مو،کوتاهای قد و تبعات منفی دیگری را نیز در پی دارد.

مقیمی در عین حال بیان کرد: مخرب بودن کربن به میزانی است که حتی دستگاههایی که تولید این سفره ها را انجام می دهند پس از تقریبا شش ماه نیاز به بازسازی دارند و این موضوع به دلیل ریختن کربن در این دستگاههاست و حالا باید نتیجه گرفت که سلامتی انسان را چه میزان تهدید می‌کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون تاکید کرد: متاسفانه تولیدکنندگان به دلیل اینکه هزینه تمام شده تولید برای آن ها کاهش یابد و در نتیجه سود بیشتری کنند از این ماده ارزان ولی خطرناک استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: گذاشتن نان و یا هر ماده غذایی دیگری در این سفره‌ها و یا تماس آن ها با دست می‌تواند این ماده مخرب را به بدن وارد کند.

وی خطاب به وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه مسوول سلامتی مردم است و باید به هشدارهایی که در زمینه استفاده از این سفره ها داده می شود توجه لازم را داشته باشد تا از سلامتی مردم محافظت شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    20 6
    اخ اخ از این سفره یک بار مصرف ها متنفررررررررررررررم
    • محسن A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
      9 1
      باز یکی پیدا شد حق و حساب نداد....
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    8 0
    كو گوش شنوا؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    8 5
    درصد بیچاره را تولید کنندگان ندادند تا حالا آب معدنی بود حالا شده سفره یک بار مصرف تولید کنندگان عزیز ایران زمین درصد اتحادیه را هر ماه به این شماره حساب...............بریزید تا حال و روزتان مثل نوشابه و آب معدنی نشه
  • هما A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    17 0
    متاسفانه راحت طلبی خیلی زود همه رو به سمت استفاده از این سفره ها کشونده و غیر از مورد ذکز شده اصلا صحبتی از کیلومترها پلاستیکی که به طبیعت وارد میشه نمیشه. مگر سفره های ترمه خودمون چشون بود که رفتیم سراغ این پلاستیک های مضر؟
  • farzad IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    16 0
    واقعيت اين است كه در ايران نظارت ها خصوصا نظارت هاي وزارت بهداشت براي توليد كنندگان مواد غذائي و لوازم يكبار مصرف رستورانها بيمارستان ها و ... بسيار ضعيف است و وقتي خبري راجع به عدم رعايت بهداشت و موارد اينچنيني منتشر ميشود كه كار ازكار گذشته و سالها از موضوع ميگذرد و عده زيادي از مردم به دليل عدم نظارت مسئولين با بيماري و عوارض اين موارد دست به گريبان شده اند . به طور مثال هنوزمسئله وجود پالم در صنايع غذائي حل نشده . اميدواريم كه وزارت بهداشت با برخورد قاطعانه و با استفاده از تكنيكهائي اين ضعف بزرگ نظارتي را كه مستقيما با جان مردم درارتباط مي باشد را از بين ببرد .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    15 0
    خب پس چرا اين اتحاديه عزيز توليدش رو ممنوع نمي‌كنه حالا كه مي‌دونه انقدر ضرر داره.
  • علی ز A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    12 0
    پس چرا تولید میشن؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    10 0
    اگه به فكر مردميد جلوي توليدشو بگيريد.هر چند كه همين اطلاع رساني هم خوبه ولي كافي نيست.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    12 0
    ایا سایر انواع کیسه نایلونها ک مثلا" نان در داخل انها میگزاریم این خطر را ندارد ؟
    • شاهين A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
      0 0
      در نايلون هايي كه از مواد پلي اتيلني نو و غير بازيافتي استفاده ميشه هيچ موردي نداره مثل كيسه فريزر كه از اون استفاده مي كنيم، ولي حدأقل موضوعي كه براي كربنات كلسيم هست اينه كه كيفيت رو شديدا مياره پايين. وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو براي كيسه فريزر استاندارد تعريف شده داره ولي براي سفره نه و اين خيلي بده. اميدوارم يه عكس العملي نشون بدن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    6 0
    باید مقامات مسئول جلوی فروش این سفره ها را با اطلاع رسانی بگیرند
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    7 0
    چه هشداری تا الان داده بودن؟ بعدشم کارخانه هاش که معلوما چرا برخورد نمیشه؟
  • سپهر IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    6 0
    ضمن اینکه برای محیط زیست هم بسیار مضر است
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    2 4
    مگه کسی این سفره هارو میخوره
  • مریم A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    2 3
    از نظر علمی اشتباهه. مگر قرار است کابل برق توليد کنند که به پليمر مورد استفاده در توليد سفره کربن مي‌زنند؟ کربن بلاک را به مصنوعات پليمري مي‌زنند و رنگ محصول نهايي سياه خواهد شد نه سفره هاي رنگي. اگر هم منظور فيلر کربناتي است که هميشه به پي وي سي افزوده مي شود و مشکلي ندارد.
  • ali A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    1 3
    این حرفی که ایشون می زنن، اصلا عقلانی نیست. کربن بلک رنگش مشکیه، همون ماده ای که با تایر ماشین میزنن و به همین دلیل رنگ همه تایر ها مشکی هستش. ولی خوب می دونیم که سفره های یک بار مصرف بی رنگ هستن و این اصلا عاقلانه نیست. مورد دوم اینکه کربنی که به تایر ماشین میزنن با کربنی که پلاستیک ها مثل سفره میزنن فرق داره و کربن پلاستیک ها گرون تر هستش، برای همین طرف باید خل باشه که کربن بزنه، مورد سوم این که تو فیلم های پلیمری برای ارزون شدن بهشون کربنات کلیسم می زنن، که اگه منظور این آقا همینه باز عجیبه چون کربنات کلسیم جزو مواد معدنی هستش که هیچ خطری برای انسان نداره. تازه نمیشه از یه درصدی بیشتر به فیلم و سفره های پلیمری کربنات کلسیم زد چون که وزن محصول سنگین میشه و این به راحتی قابل تشخیصه.
  • ali A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    2 1
    یه نکته دیگه که تو حرف ایشون عجیبه اینه که میگن این کربن به قدری خطرناکه که خود دستگاه رو خراب می کنه، بله ایشون درست می گن اما حرفشون اشتباهه خراب شدن دستگاه دلیل بر خطرناک بودن برای بدن انسان نیست. علت خراب شدن این هست که مواد معدنی وقتی تو دستگاه دارن می چرخن به سطوح فلزی دستگاه کشیده میشن و باعث ساییدگی فلز میشن. که این هیچ ربطی به سلامتی نداره چون قرار نیست اون حجم از کربنات کلیسم اونم روزی 12 ساعت به طور مداوم و بدون توقف وارد بدن انسان بشه و با شدت سرسام آور دستگاه تو بدن انسان بچره که باعث پارگی جواره بشه
  • نگار IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 3
    یه سوال اساسی... الان وزارت بهداشت باید به اتحادیه تولیدکنندگان پلاستیک هشدار بده یا برعکس؟