۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۹

اقتصادنیوز نوشت:نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران ضرورت به نتیجه رسیدن اصلاح و بازنگری در آیین‌نامه راه‌اندازی اتاق‌های مشترک را عامل به طول انجامیدن تأسیس اتاق‌های مشترک بازرگانی و شوراهای مشترک بازرگانی جدید عنوان کرد.

تشکیل اتاق‌های مشترک بازرگانی و كميته‌هاى مشترک بازرگانی جدید از جمله اولویت‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط تجاری با سایر کشورها در دوره پسابرجام است. اما برای تشکیل این اتاق‌های مشترک جدید چه زمینه‌هایی لازم است و چرا روند ایجاد آنها چندان سریع طی نمی‌شود؟


پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران، که در روزهای پایانی سال 94 گفته بود: «سال آینده می‌توانیم شاهد تشکیل تعداد بیشتری از این اتاق‌ها و كميته هاى مشترک بازرگانی باشیم.» درباره وضعیت تشکیل این اتاق‌ها و كميته هاى مشترک بازرگانی، عنوان کرد: ما اواخر سال گذشته راه اندازی شورای مشترک ایران و کره را داشتیم. همان طور که پیش از این هم اشاره کرده بودیم آیین‌نامه راه‌اندازی اتاق‌های مشترک در حال اصلاح و بازنگری است و ما منتظریم با آیین‌نامه جدید اتاق‌های مشترک را ایجاد کنیم. به همین جهت روند ایجاد این اتاق‌های مشترک مقداری طول کشیده و منوط به این است که اصلاح و بازنگری آییننامه راه‌اندازی اتاق‌های مشترک هرچه سریع‌تر انجام شود.

او درباره کشورهایی که ایران راه‌اندازی اتاق مشترک با آنها را در اولویت دارد، گفت: کشورهایی در اولویت خواهند بود که درخواست راه‌اندازی اتاق مشترک را ارائه داده‌اند. فکر می‌کنم در حال حاضر برزیل، ترکمنستان و کویت از جمله این کشورها هستند. از راه‌اندازی اتاق مشترک با آمریکا نیز خبری نیست. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =