۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷

«خبر جنوب نوشت»: روز گذشته به اهتمام بنیاد قلب فارس و بیمارستان کوثر هفتمین کنگره جهانی تازه های قلب و عروق با حضور اساتید صاحب نام این رشته پزشکی از آمریکا، فرانسه، انگلیس، لبنان، پاکستان، سریلانکا، امارات متحده عربی و سراسر ایران در هتل بزرگ شیراز، فعالیت سه روزه خود را آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه کنگره مزبور استاندار فارس با یادآوری این که استان فارس علاوه بر توانمندی های بسیار در حوزه پزشکی یکی از مهم ترین قطب های پزشکی کشور محسوب می شود و از دیرباز به عنوان مرکز پزشکی استان های جنوبی مورد توجه بوده است گفت: ما یکی از محورهای اساسی اشتغال در آینده را بحث گردشگری سلامت قرار داده ایم و هم اینک نیز قرارداد شهر سلامت را در 800 هکتار منعقد نموده ایم که از هفته آینده عملیاتی خواهد شد.
افشانی با اشاره به اهمیت سلامتی در باورها و فرایض دینی تصریح کرد: سلامتی انسان ها به دو دلیل تحت تهدید است، اول از جانب خودشان و دیگری از جانب جامعه. در بخش اول به دلیل این که در دنیای کنونی به علت دغدغههای فراوانی که وجود دارد و موجب تنش و استرسهای بسیار برای انسان می شود افراد سعی میکنند سلامتی خود را حفظ نمایند، در مورد بعد آدم هایی هستند که منافع خود را بر منافع جمع و اجتماع ترجیح می دهند، آن ها کسانی هستند که حاضرند سرمایه های مردم را فدا کنند تا به سرمایه های مورد نظرشان دست یابند. وی افزود: توسعه پایدار به این معنی است که پاسخگوی امروز ما باشد بدون این که حقوق نسل آینده فدا شود اما در عصر کنونی منفعت طلبی و ترجیح منافع خود بر منافع جامعه متاسفانه به گونه ای است که در بسیاری موارد تمامی حقوق نسل های حاضر و آینده برای ثروت اندوزی از سوی خیلی ها فدا می شود. چنین وضعیتی در مورد محیط زیست و شرایط آب و هوایی کاملاً مشهود است که البته این امر خوشبختانه در شهر شیراز وجود ندارد و شیراز جزو بهترین کلان شهرهای کشور محسوب می شود.
استاندار فارس در ادامه اظهار داشت: جامعه ای در مسیر توسعه قرار می گیرد که دانشمندانش محترم شمرده شوند و علما بر جاهلان ترجیح داده شوند، بنابراین ما باید دانشمندان خود را تکریم کنیم و جاهلان را به حال خود رها نماییم و این نیاز جامعه ما به خصوص در جامعه پزشکی است.
وی تاکید کرد: پزشکان لازم است اخلاق حرفه ای خود را مبنای کارشان قرار دهند و به تعهداتی که در طول زندگی قرار است بر اساس سوگندشان بر آن ها پایبند باشند همان گونه عمل نمایند تا علم طب جایگاه خود را حفظ کند. باید گفت ممکن است کسی متخصص باشد ولی در حقیقت طبیب نباشد. آن طبیبی که در آیین و باورهای ما نهادینه شده باید از سوی اطبای ما مورد توجه واقع شود، ضمناً جامعه ما هم باید قدرشناس این افراد باشد و درک کنند که اگر کسی درد مردم را نداشته باشد این همه رنج را بر خود تحمیل نمی کند که به این درجه از علم و دانش نائل آید.
وی به عنوان نمونه دکتر خدادوست را که در این جلسه حضور داشت مثال زد و گفت: تا چنین افرادی درد جامعه را نداشته باشند امکان ندارد به چنین درجه ای برسند. استاندار فارس، پزشکان را پاسداران سلامت جامعه توصیف کرد و گفت: با وجود چنین چهره های صاحب نام پزشکی در کشورمان البته نمی توان گفت که ما به دیگران بی نیاز هستیم ولی مسلماً کم نیاز هستیم و نیازهایمان به راحتی در داخل برطرف می شود و این حاصل تلاش کسانی است که امروز در این جمع و اقصی نقاط کشور حضور دارند و هر روز بر حرمت خود می افزایند. گزارش خبرنگار ما حاکی است، در نخستین نشست تازه های قلب و عروق دکتر تابنده رئیس کنگره مزبور و مدیر عامل بنیاد قلب فارس و رئیس بیمارستان کوثر نیز پیرامون اهمیت برپایی چنین نشست هایی که به گونه ای صحنه تقابل اندیشهها و ارایه روش های مختلف درمانی است سخن گفت و ارتباط دو سویه متخصصین برای دستیابی به مؤثرترین و تازه ترین راه های درمان را گزیده تر از متوسل شدن به امکاناتی نظیر اینترنت دانست و گفت: رویارویی مستقیم متخصصین علم پزشکی می تواند بسیاری از ابهامات را در زمینه تشخیص بیماری های قلب و عروق برطرف سازد و ما با نشان دادن توانمندی های کشورمان در حوزه پزشکی می توانیم نقش حائز اهمیتی را در عرضه دانستنی های خود به دیگران ایفا نماییم. برابر همین گزارش، در ادامه برنامه افتتاحیه کنگره تازه های قلب و عروق، دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خدمات دست اندرکاران بیمارستان کوثر و بنیاد قلب فارس که علاوه بر فعالیت های درمانی در زمینه پژوهش های علمی کاری اثر گذار را دنبال می کنند قدردانی کرد و در رابطه با برنامه دانشگاه شیراز پیرامون مرکز جامع سلامت این شهر توضیحاتی داد.
همچنین دکتر سهیلا سالاری دبیر اجرایی و دکتر امینیان دبیر علمی کنگره گزارشی در رابطه با برپایی کنگره مزبور ارایه کردند.
به گفته دبیر اجرایی کنگره همراه با برپایی این گردهمایی ،کنگره پرستاری نیز فعالیت خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: روز سه شنبه (دیروز) دو کارگاه فشار خون، بازپروری بافت قلب و بیماریهای قلبی عروقی برگزار شد و در ادامه ، برنامه ها و
کارگاه هایی در زمینه MRIقلب، بیماری های نارسایی و بی نظمی های قلب و همچنین قلب اطفال، جراحی قلب و درمان چربی ها فعالیت های خود را دنبال خواهند کرد.
همچنین دکتر تابنده با اشاره به این که کشیدن سیگار عامل بسیاری از بیماری های قلبی است از برگزاری مسابقه ای بین دانش آموزان در قالب نوشتن انشاء در همین زمینه خبر داد و اعلام کرد: در این مورد جوایزی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار ما، در جریان برپایی کنگره تازههای قلب و عروق ، سه نفر از پیشکسوتان و تاثیر گذاران حوزه درمان قلب و عروق مورد تقدیر قرار گرفتند و هدایایی به آنان تقدیم شد.
اسامی این افراد به شرح زیر است: دکتر فریدون نوحی بزنجانی رئیس بیمارستان شهید رجایی تهران، دکتر علی اکبر توسلی از دانشکده پزشکی اصفهان، دکتر علی احمد امیرغفران جراح صاحب نام قلب و عروق.
ضمناً برگزیدگان و پیشکسوتان رشته پرستاری نیز در این کنگره مورد تقدیر قرار گرفتند و به آن ها جوایزی اهدا شد که اسامی آن ها به این شرح است: خانم ایران جهان بین، محمد تقی صفدری و مرحوم سید محمد رضایی ثانی که هدیه آن زنده یاد به همسر نامبرده اهدا گردید.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =