یکی از شرکت‌های ریلی بزرگ کشور در اقدامی خلاف انصاف و عدالت، چند واگن بی‌کیفیت را به واگن‌های درجه یک متصل کرده، اما برای همه این واگن‌ها بلیت درجه یک به فروش می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از شرکت‌های ریلی بزرگ کشور در اقدامی پرسش برانگیز، در قطارهای مسافری خود، چند واگن بی کیفیت را به واگن‌های درجه یک و نو متصل کرده، اما برای همه این واگن‌ها بلیت درجه یک به فروش می‌رساند.
یکی از مسافران این قطار به مشرق گفته: در روز جمعه مورخ 1395/02/03 مربوط به یک شرکت مسافربری ریلی ساعت 21:35 مشهد را به مقصد تهران کرد.
من به همراه خانواده و دیگر دوستانم که آنها هم با خانواده خود بودند سوار قطار شدیم اما از کیفیت قطار رضایت نداشتیم و احساس کردیم پولی که از ما برای این قطار گرفته اند بیش از کیفیت این قطار است.
ما در کوپه های سالن 10 و 11 قطار بودیم و بعضی از دوستان ما نیز در سالن 4 قطار بودند.
هنگامی که به دیدار آنها رفتیم مشاهده کردیم کیفیت واگن های 5 و 4 و 3 بسیار بهتر از واگن های ماست به سراغ بلیت هایمان رفتیم. با خود فکر کردیم که شاید بلیت ما با دیگر دوستانمان متفاوت است. اما مشاهده کردیم که بلیت ها و قیمت آن هیچ فرقی نمی کند.
متاسفانه، این شرکت ریلی بلیت هایی را به عنوان درجه 1 سروش فروخته بود و مبلغ 85400 تومان را از هر مسافر اخذ کرده بود اما فقط سه واگن این قطار دارای کوچه های درجه 1 سروش بود و مابقی واگن ها، واگن هایی با کیفیت پایین بودند.
از این موضوع به شدت عصبانی شده بودیم که این شرکت به چه زیرکی سر مردم بیچاره کلاه گذاشته است. در کوپه خود نشستیم و منتظر شدیم تا رئیس قطار برای کنترل بلیت ها به کوپه ما بیاید. رئیس آمد و موضوع را با ایشان طرح کردیم ایشان عنوان کرد حق با شماست شرکت بارها این کار را کرده است و ما این موضوع را نیز گزارش کرده ایم اما گوش کسی بدهکار نیست.
به علاوه ما و دوستان خود به بازرسی راه آهن جمهوری اسلامی تماس و اظهارات خود را شرح دادیم اما آنها نیز پیگیر نکردند. شاید این مامور قطار راست گفته باشد که گوش کسی بدهکار نیست.

گفتنی است اطلاعات مربوط به اظهارات این مسافر در اختیار مسئولان نظارتی راه آهن جمهوری اسلامی جهت بررسی و ارائه پاسخ لازم قرار گرفت.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    سروش واگني بود كه شركت قطارهاي مسافري رجاء به علت مشكلات فني فراواني كه داشت از تحويل گيري آن خودداري نمود ولي مسوولان وقت راه آهن كه در صدد شكستن اقتدار رجاء بازگرداندن حاكميت مسافري بودند جهت آن را به يك شركت ديگر واگذار كردند و هدف منكوب كردن رجاء بود البته رجاء هم در سال 90 به عنوان رد ديون به شستا واگذار شد و خلاصه شد آن چيزهايي كه نبايد مي شد
  • زمانی A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    دقیقا من شاهد این قضیه بودم
  • بی نام RO ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    وقتی معاون مسافری راه اهن عضو هئیت مدیره شرکتهای مسافری باشه مطمئن باشید هیچ مشکلی حل نمیشه
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    واقعا باید به کیفیت پایین قطارهای رعد تبریز رسیدگی شود. امکانات تهویه ندارد و کیفیت پایین آن و گرفتن پول قطار درجه یک واقعا ظلم هست به حقوق مسافر.مسافری که با بچه 6 ماهه در هوای گرم با خرید قطار تهویه دار وارد قطار می شود . در حالیکه قطار تهویه اش خرابه.