دبیر شورایاری منطقه 20 تهران (ری) در صحن علنی شورای شهر مشکلات این منطقه را شرح داد. مشکلاتی که از کمبود بیمارستان تا شکل گیری هرندی دوم را شامل می شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیر دبیران شورایاری منطقه ۲۰ در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: در منطقه ۲۰ با مشکلاتی از جمله کمبود بیمارستان، بافت فرسوده و آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم که باید به صورت ویژه به این موارد توجه شود.

جعفر شربیانی به ارائه گزارش از وضعیت این منطقه پرداخت و گفت: این منطقه 400 هزار نفر جمعیت ساکن و یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت شناور دارد و دارای ابنیه‌های تاریخی و از جمله مرقد حضرت عبدالعظیم الحسنی است.
دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 گفت: در سال 94، 7 پروژه در این منطقه آغاز به کار شد که متولی آن شهرداری منطقه بوده است.
او با اشاره به دو پروژه ای که در این منطقه مسکوت مانده، گفت: طرح پل سه‌راه تقی‌آباد که محل تردد یک میلیون نفر از تهران و ورامین است باید هرچه سریعتر مورد تائید نهایی قرار بگیرد. همچنین طرح مجتمع فرهنگی طغرل که نیاز به تعیین تکلیف سریعتر دارد.
شربیانی گفت: یکی از مهمترین مشکلات این منطقه، بافت فرسوده است که در دوره قبل، شهرداری اهتمام ویژه‌ای نسبت به بافت فرسوده داشت ولی با توجه به وضعیت اقتصادی موجود نیازمند کمک‌های ویژه‌تری در این رابطه هستیم.
دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 با اشاره به اینکه محلاتی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی، بافت فرسوده محسوب می‌شوند، گفت: بهسازی و بازسازی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی باید مورد تاکید قرار بگیرد. ما انتظار داریم شورای شهر تهران که ارتباط نزدیکی با دولت دارد نسبت به تخصیص بودجه لازم برای حذف بافت‌های فرسوده اقدام کند.
شربیانی در ادامه به 4 چالش این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به حدود 8 میلیون زائری که به شهرری تردد می‌کنند نیاز به یک زائرسرا و هتل در منطقه 20 ضروری است که طرح آن آغاز ولی هنوز اجرایی نشده است.
او گفت: در منطقه 20 صنایع آلاینده همچون روغن نباتی ورامین، مارگارین و گاراژهای متروکه در وسط شهر موجود است که با توجه به وجود این صنایع آلاینده در منطقه باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.
دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 عدم پارکینگ طبقاتی در این منطقه را یکی از معضلات برشمرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت و افزایش تردد در منطقه 20 نیاز به یک پارکینگ طبقاتی است.
شربیانی به کمبود سرانه‌های بهداشتی و درمانی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در منطقه 20 یک بیمارستان فیروزآبادی وجود دارد که اگر در طول روز به اورژانس این بیمارستان مراجعه شود انگار به بیمارستانی که در منطقه جنگی واقع شده است رفته‌اید و سیل عظیم جمعیت و بیماران در این بیمارستان وجود دارد.
او گفت: ما در موضوع سرانه‌های بهداشتی و درمانی در مضیقه هستیم، به عنوان مثال در منطقه 3 ، 12 بیمارستان وجود دارد ولی در مناطق 18، 17، 19، 15، 16 و 20 فقط 6 بیمارستان داریم.
دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 گفت: امنیت در جنوب تهران یک مشکل فراگیر است و اگر به بعضی از محلات منطقه 20 رسیدگی نشود شاهد هرندی‌های دوم و سوم خواهیم بود.همچنین محله بهشتی و دیگر محله‌های منطقه 20 با مشکلات آسیب‌های اجتماعی مواجه هستند.
دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 گفت: با توجه به شهرستان بودن شهرری ولی پلیس مستقل نداریم و زیر نظر پایگاه یکم هستیم که با کمبود نیروی انتظامی مواجه است.
او پیشنهاد داد: منطقه 20 به منطقه ویژه در شهر تهران تبدیل شود.
او همچنین از مشکلاتی که کانال سرخه‌حصار برای این منطقه به وجود آورده است سخن گفت و از آن به عنوان تهدید زیست‌محیطی در منطقه یاد کرد.

واکنش رئیس کمیته عمران به مشکلات شهر ری
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش شورایاری منطقه 20 گفت: کانال سرخه حصار که یکی از نیازهای منطقه است که در دست بازسازی است و باید کمک کنیم این پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد.
او با یادآوری اینکه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مقبره ابن بابویه باید قطب فرهنگی شوند و از طرف اداره کل اوقاف مورد کم لطفی واقع می شوند، گفت: برخی از مکان های تاریخی این منطقه از سوی متولیان به صورت مخروبه نگهداری می شوند. دست شهرداری هم در این زمینه بسته است تا با ورود به وضعیت این بناها رسیدگی کند.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه پرونده بازسازی بخشی از حرم امام زاده عبدالله(ع) بیش از یک سال است که در اداره کل اوقاف خاک می خورد، گفت: با وجود آنکه آستان این حرم اعلام کرده می خواهد با پول خود بخشی از این فضا را بازسازی و به کتابخانه تبدیل کند، اما این پرونده در اداره کل اوقاف خاک می خورد.
به گفته رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران بخشی از آلودگی ها و بزهکاری های موجود در منطقه 20 نیز به دلیل رها شدن بافت فرسوده تاریخی این منطقه است که نیاز به عزم جدی معاونت اجتماعی دارد.

شاکری گفت: پل تقی‌آباد مشکلاتی را برای مردم تهران و ورامین ایجاد کرده است و مسئولان باید هرچه سریعتر نسبت به بهره‌برداری از این پل اقدام کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران توصیه کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز باید در این منطقه برنامه‌های ویژه‌ای را داشته باشد و در بودجه 95 شهرداری نیز دیده شود.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =