معاون فنی و در آمد سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد کارگرانی فصلی که کمتر از یک سال بیمه دارند نمی توانند از بیکه بیکاری استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: من کارگر ساختمانی هستم و الان هم بیمه تامین اجتماعی پرداخت می کنم و 3 درصد حق بیمه بیکاری از ما می گیرند اما حدود 5 ماهس می شود که بیکارم.الان که دنبال حق بیمه بیکاری رفتم بی نتیجه مانده و به من تعلق نمی گیرد. پس این حق بیمه برای چه بود؟"
در این باره محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارگران فصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به کارگرانی اطلاق می‌شود که در کارگاه‌های مشمول قانون کار به فعالیت می‌پردازند و نوع کار آنها به گونه‌ای است که در فصول معینی به فعالیت می‌پردازند.
او با بیان اینکه مزایایی برای کارگران پیش‌بینی شده است که در تمامی ایام سال بتوانند از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به صورت اختیاری استفاده کنند گفت: 3درصد حق بیمه بیکاری برای این است که اگر کارگری در فصل کار بیکاری اخراج شد، بتوانیم بیمه بیکاری پرداخت کنیم اما قانون پرداخت بیمه بیکاری کارگرانی را که کمتر از یکسال قرارداد نداشته باشند شامل نمی شود .
او با اشاره به اینکه کارگران فصلی دو گروهند ادامه داد: کارگرانی که کارفرما دارند و آنهایی که کارفرما ندارند. آنهایی که کارفرما دارند کارفرما متصدی پرداخت است. بعضی کارگران فصلی قرارداد مشترک دارند که در مدت زمان بیکاری بیمه اختیاری داشته باشند که پوشش بیمه ای کامل شود.
زدا افزود: اگر سازمان تامین اجتماعی تشخیص دهد که فردی مستحق بیمه بیکاری است تقبل می کند و بیمه بیکاری را پرداخت می کند.

45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =