تسنیم نوشت: درپی تصمیم آمریکا برای اعزام نظامیان بیشتر به سوریه، روزنامه آمریکایی "دیلی بیست" هشدار داد که اعزام این نظامیان آمریکا را بیشتر در جنگ غرق خواهد کرد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که ارتش آمریکا 250 نظامی دیگر را به سوریه خواهد فرستاد. وی هدف از این اقدام را به زعم خود مبارزه با گروه تروریستی داعش عنوان کرد.

گروه‌های مخالف مسلح مورد حمایت عربستان که علیه دولت و ملت سوریه می‌جنگند، از این اقدام اوباما استقبال کرده است.

روزنامه دیلی بیست نوشت: آمریکا با تصمیم اخیر خود برای اعزام 250 نیروی ویزه به سوریه بشتر در جنگ جاری در این کشور فرو خواهد رفت.

این روزنامه به نقل از یک مسئول نظامی در وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" نوشت: ماموریت این نیروها کمک به نیروهای محلی است که با داعش می جنگند و آنها طی دو هفته آینده وارد خاک سوریه خواهند شد و آخرین نیرو هم خواهند بود.

این مسئول افزود: یکی از ماموریت های این نیروها، جذب عناصر محلی بیشتر برای نبرد با داعش است. این نیروها نظیر جنگجویان کرد سوریه خواهند بود که بارزترین گروهی است که توانست داعش را شکست داده و اراضی وسیعی را از اشغال این گروه بازپس بگیرد.

این درحالی است که برخی از تحلیلگران، هدف واقعی آمریکا از اعزام این نیروها را کمک به گروه‌های مخالف مسلح مورد حمایت عربستان، ترکیه و قطر در نبرد با ارتش سوریه و هم پیمانانش دانسته و گفته اند که نبرد با داعش بهانه آمریکا برای وارد کردن آنها به خاک سوریه به شمار می رود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =