ایلنا نوشت: نماینده تهران گفت: بعد از سال ۸۸ با افرادی که منتقد تصمیم‌های نظام بودند، برخوردهای خشن شد؛ گرچه منتقدان دولت فعلی راحت هستند و کسی با آنها کاری ندارد.

علی مطهری که در نشست سالانه «انجمن اسلامی آرمان دانشجویان» دانشگاه علم و صنعت سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی درباره بسته بودن فضای نقد در جامعه گفت: ناهنجاری‌ها و کاستی‌هایی در کشور وجود دارد و همه ما از دولت و مجلس گرفته تا دانشگاه و مسئولان  باید پاسخگو باشند که وقتی یک سخنران به دانشگاه دعوت شد، چرا بعد از هرگونه تهدید، برنامه‌ها لغو می‌شود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه موضع من درباره برخورد با منتقدان روشن است، اظهار داشت: از همان ابتدای سال ۸۸ گفتم نیاز به این سختگیری نیست و نباید به هر بهانه‌ای افراد را فتنه‌گر بنامیم و باید به سمت دولت وحدت ملی حرکت کنیم.

او با اشاره به موضوع حصر متذکر شد: تفاوت افراد در حصر با دیگر زندانیان این است که درباره آنها روند قضایی طی نشده است، لذا درست نیست که این افراد را حذف کنیم .

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دانشجویی که درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های شهید مطهری و آیت‌الله مصباح یزدی سوال کرده بود، با بیان اینکه از هر زاویه‌ای ممکن است بین این دو بزرگوار تفاوت‌ها و شباهت‌هایی وجود داشته باشد، ابراز داشت: از نظر بیان ساده مسائل فلسفی و صراحت لهجه و دوری از ابهام و ایهام، این دو استاد شبیه هم هستند، اما از نظر مرتبه علمی شهید مطهری مرتبه بسیار بالاتری داشت و از منظر دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی و آزادی‌ها و ولایت فقیه تفاوت‌های زیادی بین این دو بزرگوار بود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم شهادت مرتضی مطهری را خسارت علمی برای کشور توصیف کرد و گفت: من نمی‌گویم اگر او رئیس جمهور یا رهبر می‌شد چه کاری انجام می‌داد، بلکه نگاهم به جنبه علمی ایشان و تاثیر ایشان در فقه و تحول در امور اسلامی است.  از یاران امام خمینی هیچکس را در مرتبه شهید مطهری نداشتیم و مرتبه علمی آن بزرگوار را افرادی مثل علامه طباطبایی، امام خمینی و آیت‌الله منتظری درک می‌کردند.

مطهری در پاسخ به سوالی درباره گشت ارشاد گفت: هنوز از ماهیت کار این افراد اطلاع کافی ندارم و قرار است چهارشنبه جلسه‌ای در این موضوع داشته باشیم.

مطهری افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس، بسیاری از فرماندهان ارتش و سپاه نظرات بنده را قبول دارند، اما می‌گویند به صلاح نیست که این مسائل را به زبان بیاوریم.

2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    75 3
    اي اقا، يعني شما مي فرماييد اگر شخصي مخالف سليقه ما بود ما نبايد به او بگوييم فتنه گر !?
    • علی A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
      37 2
      جالب بود...
  • بدون نام ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    53 3
    اوضاع ما رو ببين، ..... : بيش از صد نفر نظر بنده رو قبول دارند اما مي گويند الان به صلاح نيست، اهان الان اگر درباره برجام تصميمي مي گرفتند يا مثلا يه نفر با اون يكي دست مي داد اون موقع لابد صلاح بود كه حرف زد، اصلا معيار صلاح چيست? كي بايد صلاح بدونيم و كي بدون صلاح حرف بزنيم? همه معترضند اما صلاح نمي دونند حرف بزنند ، شماها مردم رو سيل و طوفان هم ببره فكر نكنم سنسور صلاحتون عمل كنه.
  • all in one A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    11 1
    به جایی رسیدیم که اگه به کسی بگیم فتنه گر استقبال میکنه اقای حداد عادل هم که میگه اینایی که پیروز شدن فتنه گرند انگار کم کم همه دارن فتنه گر میشن. اقای مطهری پس گیر نده مردم از اینکه فتنه گر خطاب بشن ناراحت نمیشن
  • بی نام AT ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    7 2
    کسی که به خدا و داوری روز قیامت اعتقاد داره حرف از صلاح بودن یا نبودن نمیزنه و در همه حال طرفدار حق میمونه. خدایا ایمان ما و نمایندگان رو قوی کن.