تسنیم نوشت: مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر ۲ دختر "اعظم" که مورد آزار و شکنجه همسر معتادش قرار گرفته بود، به مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست منتقل شدند.

فرشته سلجوقی درباره پرونده "اعظم" زن 30ساله‌ای که به همراه ۲ دخترش 21 روز بدون آب و غذا در خانه حبس شده و مورد خشونت، آزار و شکنجه همسر معتادش قرار گرفته بود، گفت: پس از اطلاع از پرونده این زن و دو دختر 8 و 5ساله‌اش که مورد آزار و اذیت و خشونت همسر معتادش قرار گرفته بودند، به‌دستور استاندار خراسان‌رضوی این پرونده را پیگیری کردیم؛ در حال حاضر این ۲ دختر به مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست منتقل شدند.

او گفت: خوشبختانه اداره‌کل بهزیستی استان در اجرای منویات استانداری و درمان همسر و فرزندان خشونت دیده تلاش زیادی داشته و روند پیگیری پرونده این خانواده به اطلاع معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز اعلام خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی تأکید کرد: بانوانی از "موسسه زنان حقوقدان سورا " که رسالت اصلی‌شان حمایت از زنان و کودکان مظلوم و ستمدیده است، به‌عنوان یک تشکل غیردولتی، دادرسی و دفاع از این پرونده را برعهده گرفته‌اند.

او در ادامه گفت: توصیه و تاکید می‌شود که خانواده‌ها قبل از ازدواج، نسبت به زوج و یا زوجه تحقیقات کاملی درباره عادات، رفتار و ابتلا هر یک از طرفین به بیماری‌های روحی و روانی انجام دهند.

سلجوقی گفت: قانون حمایت از خانواده بر این موضوع تاکید دارد و دستگاه‌های مربوطه نیز باید پاسخگوی استعلام‌های دفاتر ازدواج باشند البته در این میان نقش دستگاه‌های دولتی و نهادهای مدنی در پاسخگویی، آگاه‌سازی و آموزش به خانواده‌ها تعیین‌کننده است تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی در کشور نباشیم.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =