مشکل بازنشستگان فولاد حل شد/حقوق اسفند پرداخت شد

مجلس با تصویب مجلس دولت ملکف است نسبت به تادیه 1800 میلیارد ریال از محل درآمدهای دولت در سال 95 اقدام کند تا پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد مشکل نداشته باشد.

به گزارش خبرگزای خبرآنلاین، بعد از واگذاری صندوق بازنشستگان فولاد به سازمان تامین اجتماعی بازنشستگان صنعت و معدن فولاد نسبت به دریافت حقوق خود مشکل پیدا کردند. اعتراض و تجمع آنها کار را به جایی کشاند که 5 اسفند 92 دستور پرداخت معوقات حقوق بهمن ماه بازنشتگان تا 14 اسفند ماه و پرداخت حقوق اسفند ماه تا ابتدای فرودین ماه، از سوی رئیس جمهوری صادر شد.
حالا وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی اعلام کرد حقوق اسفندماه نیمی از بازنشستگان صندوق فولاد پرداخت شده است و نیمی دیگر هم تا پایان هفته جاری پرداخت خواهد شد.
او گفت: با مصوبه مجلس پیش بینی می‌شود مشکلات این صندوق تا یکسال حل می‌شود.


مصوبه مجلس


سرانجام نمایندگان به منظور رد بخشی از دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت را مکلف کردند نسبت به تأدیه ۱۸۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی دولت در سال ۹۵ اقدام کند تا نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان اقدام شود.
مجتبی احمدی نماینده کانون‌های بازنشستگان صنعت و معدن فولاد کشور اعلام کرد: تامین و پرداخت حقوق بازنشستگان از منابع مالی مطمئن در بودجه عمومی ۱۳۹۵ به تصویب مجلس رسید.
او گفت: مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان برخلاف قانون و بدون کسب اجازه مافوق خود از پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان شرکت سرباز زده است و بیمارستان‌های طرف قرارداد اقدام به معاینه بازنشستگان بیمار نمی‌کردند، اما خوشبختانه وزارت تعاون دستوری برای ادامه درمان مانند گذشته به مدیران این کارخانه صادر کرد.
احمدی با بیان اینکه کارخانه ذوب آهن اصفهان ملزم به اجرای قوانین درمانی بازنشستگان خود همانند سال‌های گذشته شد، افزود: بازنشستگان ذوب آهن از اواخر سال ۱۳۹۳ هزینه‌های درمانی خود را طلبکار هستند که شرکت ملزم به پرداخت آن است، از سوی دیگر پرداخت مطالبات مالی و حقوقی این افراد از سال ۱۳۹۱ تاکنون مورد بحث در وزارت کار قرار گرفت که مسوولان رای بر پرداخت آن دادند.

23232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =