ایسنا نوشت: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از پیوستن پلیس به کمپین بین_خطوط خبر داد و گفت: خودروهای پلیس راهور اقدام به نصب این برچسب خواهند کرد.

سردار سید تیمور حسینی در حاشیه دیدار با طراح کمپین "بین_خطوط " گفت:‌ بهترین شیوه در ارتقای فرهنگ رانندگی استفاده از ظرفیت مردمی و آموزش مردم به مردم است و به نظر می‌رسد که کمپین بین خطوط نیز همین رویه را در پیش گرفته است.

او با اشاره به اقدامات پلیس راهور در راستای فرهنگ‌سازی برای رانندگی بین خطوط، گفت: از ابتدای سال 93 پلیس راهنمایی و رانندگی طرحی به نام "ایست به احترام زندگی " را کلید زد و در این طرح دو هدف عمده داشتیم، یکی توقف پشت خط ایست و دیگری حرکت بین خطوط که مدتی بعد شهرداری نیز طرح "خط سفید" را راه‌اندازی کرد که موضوعی مشابه داشت.

او با بیان اینکه در این مدت اقدامات خوبی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین شهرداری برای ارتقای فرهنگ رانندگی بین خطوط و توقف پشت خط ایست در تقاطع‌ها انجام شد، گفت: البته همچنان نیز فعالیت پلیس در این زمینه ادامه دارد.

حسینی با اشاره به فعالیت کمپین خط گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر قابلیت شبکه‌های اجتماعی نیز به کمک ما آمده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد که به عنوان مثال همین کمپین خط که با شعار "من بین خطوط می‌رانم " فعالیت می‌کند از جمله آنهاست.

وضعیت رانندگی بین خطوط بهتر شده است
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این که با اقدامات انجام شده وضعیت رانندگی تهرانی‌ها در بین خطوط بهتر شده است، گفت: اقداماتی نظیر همین کمپین نیز سبب شده تا حساسیت رانندگان برای رانندگی بین خطوط افزایش یابد و این نشان می‌دهد که مشارکت‌های اجتماعی و ظرفیت‌های مردمی چه تاثیر زیادی در فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی مردم دارد.

او با تاکید بر اینکه پلیس راهور از چنین ظرفیت‌هایی استقبال و استفاده می‌کند، گفت: ما انتظار داریم که رانندگان بین خطوط رانندگی کنند و البته این موضوع نیازمند این است که هر از چند گاهی به مردم یادآوری شده و اتفاقا بهترین شیوه نیز توصیه رانندگی بین خطوط از سوی مردم به خود مردم است و به نظر می‌رسد که کمپین خط نیز همین رویه را در پیش گرفته است.

حسینی از پیوستن پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به کمپین خط خبر داد و گفت: برچسب‌هایی را که شعار من #بین_خطوط می‌رانم بر روی آن چاپ شده به خودروهای پلیس نیز نصب خواهیم کرد چرا که خودروهای پلیس نیز همواره بین خطوط رانندگی می‌کنند اما نباید برای استفاده از این برچسب زور و تحکم وجود داشته باشد.

او با بیان این که شعار ایست به احترام زندگی با هدف احترام به شان و جایگاه انسان انتخاب شد، گفت: از این رو معتقدیم که در مورد استفاده از این برچسب‌ها نیز نباید هیچ جنبه تحکمی و اجبار وجود داشته باشد و شهروندانی که بین خطوط رانندگی می‌کنند باید چنین برچسب‌هایی را داوطلبانه روی خودرو خود نصب کنند چرا که اگر فردی این برچسب را روی خودرو‌یش نصب کرده و خود حاضر به رانندگی بین خطوط نباشد طرح جذابیت و تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهد.

او ادامه داد: پلیس راهور با حمایت داوطلبانه از این کمپین از دیگر شهروندان نیز می‌خواهد که با رانندگی بین خطوط به چنین کمپین‌هایی بپیوندد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ، درباره این که در حال حاضر چند درصد از خودروها بین خطوط رانندگی می‌کنند، گفت: هنگام حرکت در مسیر و در شرایطی که خودروها در حال حرکت باشند می‌توانند گفت که بیش از 90 درصد از خودروها در بزرگراه‌ها بین خطوط حرکت می‌کنند اما با سنگین شدن ترافیک متاسفانه اوضاع کمی تغییر کرده و برخی از خودروها بین خطوط حرکت نمی‌کنند که در این زمینه باید اقداماتی انجام بگیرد.

حسینی با بیان اینکه عدم حرکت بین خطوط 40 هزار تومان جریمه دارد گفت: دوربین‌های ثبت تخلف عدم حرکت بین خطوط نیز در بزرگراه‌ها پایتخت فعال بوده و اقدام به جریمه متخلفان خواهند کرد.

سیاوش کشمیری، از اعضای اصلی کمپین رانندگی بین خطوط که در این گفت‌وگو با رییس پلیس راهنمایی و رانندگی حضور داشت، به ارائه گزارشی از این کمپین پرداخت و گفت: کمپین خط که با شعار "من#بین_خطوط می‌رانم" فعالیت خود را آغاز کرده کاملا خودجوش و مردمی بوده و تا کنون بیش از 10 هزار برچسب با این شعار در سراسر کشور به چاپ رسیده است.

او با بیان اینکه متقاضیان دریافت این برچسب‌ها می‌توانند از طریق کانال تلگرام این برچسب‌ها را دریافت و خودشان چاپ کنند، گفت: همچنین با برخی از شعبات شهر کتاب و ناشران نیز صحبت کرده ایم که این برجسب‌ها را در اختیار مردم قرار دهد.

کمپین خط در توئیتر، اینستاگرام و تلگرام با شناسه کاربری khatcampaign@ فعالیت می‌کند.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =