ایرنا نوشت: پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که بدن انسان چنان طراحی شده است که بتواند هر ماه دو تا سه مورد استرس شدید را تجربه کند. اما اگر هر روز به استرس دچار هستید چطور می‌توانید آن را کنترل کنید؟

استرس یك حالت روانی یا فشار احساسی یا تنش ناشی از شرایط دشوار تعریف شده است.همه ما، در مقطعی از زندگی، به شكلی گرفتار استرس می‌شویم كه می‌تواند وقت و انرژی ما را بگیرد.
پژوهشگران پنج روش ساده و كم هزینه برای برطرف كردن استرس و بهره مند شدن از یك زندگی شادتر و سالم‌تر پیشنهاد می‌كنند:

**عاملی را كه موجب استرس در شما می‌شود شناسایی كنید
اگر بتوانید بفهمید چه چیزی یا چه زمانی باعث بروز استرس می‌شود، گام بعدی این خواهد بود كه از آن پرهیز كنید. شناختن عوامل استرس‌زا، ارزان ترین راه برای خنثی كردن آن است.

**بیشتر بخوابید
بدن برای این كه بتواند كار خود را آنطور كه طراحی شده انجام دهد، به میزان مشخصی استراحت نیاز دارد. انجمن روانشناسی آمریكا می‌گوید 60 تا 90 دقیقه خواب اضافی در هر شب، به شما كمك خواهد كرد شادتر و سالم‌تر باشید. اگر به اندازه كافی نخوابید، موجب خواهد شد بدون آن كه حتی خود بدانید، دچار استرس شوید.
اگر از جمله كسانی هستید كه با وجود خوابیدن، باز هم احساس خستگی و استرس می‌كنید، بهتر است كمی بیشتر بخوابید. اگر مشكل خوابیدن دارید، از داروهایی كه در دسترس است، استفاده كنید.

**خطرات بیشتری را بپذیرید
شاید كمی غیرعادی به نظر برسد، اما واقعیت دارد. همه ما كارهایی داریم كه همیشه می‌خواستیم انجام دهیم، اما می‌ترسیدیم. از رها كردن شغلی مطمئن، كه در عین حال از آن متنفریم، تا راه انداختن كسب و كار شخصی یا حتی مسافرت. وقتی با پرسش‌هایی مانند 'آیا باید، آیا می‌توانم و امثال اینها' روبرو می‌شوید، بنشینید، خوب فكر كنید و سعی كنید به استرس پایان دهید.
یادمان باشد كه ما هر روز زندگی می‌كنیم، اما فقط یك بار می‌میریم. زمان مرگ هم معلوم نیست، بنابر این خطر را بپذیرید و كاری كه واقعا دلتان می‌خواهد را انجام دهید. آنگاه بدنتان سپاسگزار شما خواهد بود.

**بودرمانی
استفاده از روغن‌های گرفته شده از گیاهان یا سوزندان گیاهان دارویی و معطر، برای تقویت آرامش روحی و جسمی مؤثر است.نكته مهم در استفاده از چنین روش‌هایی، این است كه اگر بطور منظم این كار را انجام دهید، می‌توانید تا بیش از 40 درصد از استرس خود كم كنید.

** غذای سالم بخورید
اگر زیاد از غذاهای آماده استفاده می‌كنید، انتطار نداشته باشید كه بدن شما به شیوه‌ای مثبت پاسخ دهد. خوردن غذای سالم آنقدرهم كه احتمالا فكر می‌كنید گران نیست، می‌توانید آن را با بودجه‌ای كه دارید تطبیق دهید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاتی بیس A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    14 4
    اینا هیچکدومش جواب نمیده حلال همه مشکلات پول هستش وقتی پول داشته باشی میری یه روانپزشک درست و حسابی دنیا پول خرج میکنی و روانکاوی میشی حل میشه
  • بی نام IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 0
    اگه نشه عوامل رو حذف کرد، چاره چیه؟
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    5 0
    با مشکلات مالی، در آمد کم و اجاره خانه چه کنیم ....