۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

نصرت الله تاجیک در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره ضرورت احیای کاروانسرها و بازآفرینی جاده ابریشم نوشته است.

این عضو هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی نوشته است:

«بازسازی و احیای بناهای تاریخی و از جمله کاروانسراها چندی است توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی و با مدیریت صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی شروع گردیده است. این امر میتواند به پیوند حوزه گردشگری با میراث گرانبهای فرهنگی ملت ایران کمک نموده و به توسعه صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد ملی و تجربه نوینی از زندگی در فضای سنتی منجر شود. این رویکرد باعث تبدیل تهدیدات ناشی از تخریب میراث فرهنگی کشور به فرصتهائی برای توسعه بهینه زیرساختهای صنعت گردشگری و رشته های وابسته، ورود سرمایه عظیم و راکد بناهای تاریخی، مقاوم سازی اقتصاد و توسعه کشور می شود.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین ضمن اشاره به مزایای طبیعت گردی و گردشگری جاده ای در ایران و بیان چالشهای آن، می نویسد:

«همکاری صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با بخش خصوصی داخلی و خارجی و بهره گیری از ظرفیتهای مادی و معنوی تاریخی و فرهنگی کشور، یعنی مرمت و احیاء بناهای تاریخی و ورود آنها به چرخه بهره برداری در صنعت گردشگری می تواند باعث ایجاد اشتغال، امنیت و توسعه بومی، متوازن و پایدار شده و کشور را روی ریل توسعه اقتصادی قرار دهد. به دلیل پیامدهای مثبت این رویکرد برای پویایی اقتصادی، نگرش یاد شده را به نگرشی حاکمیتی و فرادولتی تبدیل خواهد کرد که باید همه سازمانها و نهادهای کشور در تحقق این رویکرد بکوشند و در صدد بسیج همه منابع ممکن برایند.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =