۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

انتخاب نوشت: عضو جامعه مدرسین قم در پاسخ به سوالی در مورد ریاست مجلس دهم گفت: من نسبت به افراد صحبت نمی کنم ولی حدس من این است که با توجه به جمعیت بالا و جایگاه و مدیریت قوی آقای لاریجانی، ایشان قاعدتا رئیس آینده مجلس می شود.

حجت الاسلام محمد غروی ارزیابی خود از دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را اینگونه توضیح داد: به نظر من، دوره دوم تفاوت چندانی با دوره اول ندارد؛ به دلیل اینکه، اولا انتخابات در برخی از شهرستان ها برگزار می شود که شهرستانها سیاست خودش را دارد، یعنی اینطور نیست که بعضی ها تلقی می کنند که می توانند اقدامات سیاسی که در تهران و شهرهای دیگر را انجام داده اند در این شهرستانها هم می توانند اجرا کنند و یا انتخابات در دست جریانات خاصی باشند که خوشبختانه در این دروه این موارد مشاهده نمی شود.

وی در عین حال، پیروزی اصلاح طلبان در دور نخست انتخابات را رد کرد و ادعا کرد: اینکه می گویند اصلاح طلبان پیروز میدان شده اند باید بگویم، خیر اینگونه نیست. شاهد هستیم هم اصولگرایان و هم معتدلی در انتخابات رای لازم را آوردند و می توان گفت دو تا سه طیف در انتخابات اخیر پیروز شده اند.

غروی با بیان اینکه مجلس دهم، یک مجلس معتدل خواهیم داشت، ادامه داد: با توجه به شواهدی که دیده می شود مجلس دهم ، یک مجلس معتدل خواهد بود. مجلس آینده ان شاالله یک مجلسی خواهد بود در مسیر انقلاب و نظام و کمک به دولت. همچنین برنامه ها و هماهنگی خوبی با قوای مختلف خواهند داشت. اگر این ترکیب در مجلس شکل بگیرد نظر مثبت نسبت به آینده مجلس دارم. اینطور نیست که خدایی نکرده مسئله را به گونه ای دیگر ببینم.

عضو جامعه مدرسین قم، در بخش دیگری از گفت و گوی خود درباره حضور محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: آقای احمدی نژاد زمانش تمام شده و دیگر جایگاه گذشته را ندارد. ممکن است به نحوی روی بعضی افراد تاثیر بگذارد و آنها ورود پیدا کنند اما خود ایشان در حدی که یخواهد رئیس جمهور آتی باشد، نیست و به نظرم چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

وی با بیان این مطلب که «مشکلات جدی دارد حالا نظام ایجاب نمیکند این مشکلات را مطرح کنند»، ورود ایشان برای ریاست جمهوری خیلی شانسی ندارد. افزود: احمدی نژاد یک مهره سوخته است؛ به خاطر اینکه، بعضی از نزدیکان ایشان مشکلات جدی داشتند. خود ایشان هم مشکلات جدی دارد حالا نظام ایجاب نمیکند این مشکلات را مطرح کند

غروی درباره اینکه اگر احمدی نژاد دست دوستی جلوی جامعه روحانیت مبارزه و جامعه مدرسین باز کند آیا این دست دوستی را پذیرا هستند گفت: " حاشا و کلا" جامعه مدرسین چنین دستی را قبول نمی کند.

وی ادامه داد: البته من از طرف جامعه روحانیت نمی توانم چیزی بگویم ، اما حدسم این است که چنین نیست که «جامعه» بخواهد کمک کند نه در قم نه در حوزه، در هیچ جا احمدی نژاد موقعیت برای پیروزی ندارد.

وی گفت: احمدی نژاد در ابتدای دوران مدیریتش وضعیت خوبی داشت اما کم کم با توجه به بعضی از مواضعی که داشت کم کم در حوزه هم افت کرد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =