۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۳

متین مسلم در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به بررسی سفر اوباما به ریاض و سیاستهای رئیس جمهور آمریکا در قبال اعراب پرداخته است.

این کارشناس ارشد سیاست خارجی و امنیت بین المللی در مطلب خود نوشته است:

خوش باورانه یا واقع بینانه؛ اما نشست ریاض چندان موفقیت آمیز نبود. البته بسته به اینکه موفقیت را چه بدانیم و از زاویه چه کسی قضاوت شود؟ این موضوعی مناقشه برانگیز است. پرزیدنت اوباما نسبتا راضی، اما میزبانانش دلگیر و شاید عصبانی به کاخ های خود بازگشتند. اعضای شورای همکاری خلیج فارس خصوصا عربستان سعودی انتظار داشتند رئیس جمهور اوباما شاید برای دلجویی از آنها!؟ حداقل مواضع تند و سختی بیش از آنچه گفت علیه ایران بر زبان آورد. آقای اوباما هرچند با اتهاماتی نه چندان تازه تکراری و بی مورد تهران را مورد خطاب قرار داد اما یادآور شد «هیچ کشوری مایل به درگیر شدن با ایران نیست و میزبانان خود را به همکاری و کاهش تنش با ایران دعوت و خواهان فرصت دادن به نتایج توافق اتمی با این کشور شد...».

این عضو وبلاگ نخبگان در ادامه مطلبش می نویسد:

«متاسفانه آقای رئیس جمهور به عدم یک دستی سیاست ها و تعلل های خود از منظر متحدانی به تعبیر او مفت خور که به دنبال سواری مجانی هستند مانند اعراب محافظه کار نگاه کرده و از اقداماتش دفاع می کند. اما آیا این به تعبیر او مفت خورها واقعا معیاری قابل اتکاء و دفاع دستکم به لحاظ اخلاقی محسوب می شوند که سیاست خارجی ایالات متحده باید تحت تاثیر آنها باشد؟.اگر او واقعا معتقد است سیاستش در برنامه اتمی ایران و یا بحران سوریه درست است، دلیل اینهمه مماشات و تحمل تحقیر اعراب محافظه کار برای چیست؟ کاخ سفید باید تکلیف خود را با اقدامات مخاطره آمیز اعراب روشن کند. دوران خوشی رو به پایان است.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =