دبیرکارگروه خانواده سالم معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: این سامانه راه مناسبی برای غربالگری مطالبات زنان جامعه است تا آنجا که مشکلات بیشتری وجود دارد مسئولان هم با نگاه ویژه تری مسایل را پیگیری کنند و اگر این اعتماد دو طرفه حاصل شود قطعا نتیجه آن افزایش مشارکت اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عالیه شکربیگی گفت: راه اندازی این سامانه حرکت دقیق و هوشمندانه ای است؛ به این دلیل که مردم بدون شناسایی هویت خود مشکلات خود را با مسئولین در میان میگذارند.

او گفت: خیلی از مسایل و مشکلات افراد با آبروی آنها گره خورده است و آنان نمی توانند این مسایل را رو در رو با مسئولین در میان بگذارند ولی سامانه پیامکی 101 واسطه ای است برای آنکه افراد این مشکلات را مطرح کنند.

این جامعه شناس گفت: اطلاعات دریافتی از این سامانه به مسئولین نشان می دهد که کدامیک از بخش های جامعه نیازمند بیشتر کمک مسئولین است بنابراین سیاست گذاری های کلان هم در همان راستا حرکت می کند.

شکربیگی با اشاره به این موضوع که این حرکت نوعی غربالگری در میان مشکلات مردم است که نهایتا خروجی مناسبی را در اختیار سیاست گذاران قرار می دهد ادامه داد: موفقیت این سامانه بسته به اثراتی است که معاونت بر ساماندهی مشکلات زنان و حتی مردان ایرانی می گذارد؛ بنابراین اگرکاربردی و عملیاتی بودن این سامانه برای مردم قابل رویت باشد می تواند یکی از بسترهای افزایش سرمایه اجتماعی مردم را فراهم کند.

دبیرکارگروه خانواده سالم معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: این یک رابطه دوسویه است و بین مردم و یک نهاد مسئول اعتماد و زایش سرمایه اجتماعی را حاصل می کند؛ وقتی سرمایه اجتماعی حاصل شود اعتماد متولد می شود و مشارکت ها پیوندها و همدلی ها از آن حاصل می شود.

این جامعه شناس با اشاره به فاز دوم و آموزشی این طرح گفت: آموزش از طریق فضای مجازی هم قطعا می تواند در بین مردم تاثیر گذار باشد و این موضوع قدمی در جهت دانایی محوری جامعه خواهد بود که قطعا در شناسایی حقوق شهروندی افراد موثر است.

شکربیگی با اشاره به این موضوع که سطح مطالعه در بین عموم مردم ما بالا نیست، گفت: به همین دلیل پیامک های آموزشی می تواند در بالا بردن سطح آگاهی مردان و زنان موثر باشد چرا که این روزها اقبال مردم در استفاده از فضای مجازی بیشتر است و باید از این فرصت استفاده کرد تا مردم حتی با گذراندن وقت خود در فضای مجازی آموزش ببینند که نتیجه این راه هم قطعا همکاری و مشارکت بیشتر مردم است.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =