ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجوب حج برای مسلمانان در عین حال گفت که نباید به هر قیمتی زمینه حج را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی نیا اظهار کرد: درست است که حج برای مسلمانان واجب است و حضور ما در کنگره جهانی اسلام مفید و لازم است اما هزینه این کار نباید بیش از انتظار باشد.

وی افزود: با توجه به شروط عربستان در حال حاضر ما مقدمات حج را با هزینه بالاتری فراهم می‌کنیم. آنها باید هم خسارت‌های گذشته را پرداخت کنند،‌ هم عذرخواهی کنند و هم فضای امن و اطمینان بخشی برای رفت و آمد حجاج فراهم کنند، اما در وضع موجود هنوز هیچ کاری نکرده‌اند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس تصریح کرد:‌ عربستان برای ما شرط تعیین می‌کند نباید شعار بدهید و با صدای بلند دعا بخوانید، اینها مقدمه این است که به هر بهانه به زائرین ما فشار بیاورند و در واقع این حرمت شکنی و شکستن عزت اسلامی در یک نگره عظیم اسلامی است.

سبحانی نیا در پایان خاطر نشان کرد:‌ البته باید تلاشهایی برای رفع موانع انجام شود اما از راه درست و منطقی نه اینکه به هر قیمتی زمینه حج را فراهم کنیم چرا که این امر منطقی به نظر نمی‌رسد.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =