ایلنا نوشت: منتخب اول مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار ما از مردم استمرار این حضور در مرحله دوم انتخابات استف گفت: هفتم اسفند را در ۱۰ اردیبهشت تکرار کنیم.

محمدرضا عارف در نشست اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان استان گلستان با بیان اینکه مجلس باید هموار‌کننده راه توسعه و پیشرفت و همراه دولت در توسعه باشد، اظهار داشت: ‌ مبارزه با فساد و فقر باید در رأس همه امور مجلس باشد و در این موضوع در جبهه اصلاحات به اجماع رسیده‌ایم.

اهم سخنان منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس دهم را در ادامه بخوانید:

** راهبرد برخی جریان‌های سیاسی این است که دولت شکست بخورد یا یک دوره‌ای باشد، اما با روی دادن برجام نگاه مردم تغییر کرد، در برجام دو هدف بزرگ لغو تحریم‌ها و مشروعیت انرژی هسته‌ای دنبال می‌شد که به دست نیز آمد.

** پشتوانه دولت حضور مردم در انتخابات است، اگر در خرداد ۹۲ مردم حضور حماسی نداشتند دنیای غرب پای میز مذاکره نمی‌آمد و این میراث باید ادامه پیدا کند.

** گام دوم ما به‌وسیله مجلس است، انتخابات ۲ مرحله‌ای شد و ما در مرحله نخست پیروز شدیم، البته این پیروزی مردم بود و مردم جلو‌تر از ما به میدان آمده و نتیجه‌ای که ما نمی‌توانستیم تحلیل کنیم را رقم زدند، در تهران به لیست کامل رأی دادند و از ۴۶ نفر ۴۵ نفر را به مجلس فرستادند.

**{با اشاره به اجرای گشت نامحسوس نیروی انتظامی} همه نهادهای دولتی و همه قوا باید بر اساسشان، منزلت و کرامت انسانی حرکت کنند و ما هم می‌توانیم در مجلس با رقبای خود در همین مسیر حرکت کنیم.

**برنامه ۱۲۸ بندی اصلاحات بر اساس توجه به اولویت‌های مردم است که در رأس آن مسائل اقتصادی قرار دارد، در ۸ سال دولت گذشته ساختار‌ها به هم‌ریخت و ساختارهای کارآمد حذف شدند و امروز ما ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت گذشته داریم.دومین بند این برنامه اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است که نتیجه آن مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر همه تکانه‌های اقتصادی با نگاه به درون و نیروهای درون کشور است تا اقتصادی پویا داشته باشیم و نرخ بیکاری و تورم را تک‌رقمی کنیم.

**در مرحله دوم نیز مردم باید‌‌ همان جهت‌گیری مرحله اول را دنبال کنند، در مرحله دوم حداقل نیاز به ۴۰ کرسی داریم و تجربه انتخابات گذشته نشان می‌دهد که مردم در دور دوم کمتر به میدان می‌آیند، باید بدانیم شکست ما در حضور کمرنگ مردم است.

**مهم‌تر از حضور این است که گزینشی عمل نکنیم، در تهران برای نخستین بار خواهش کردیم که مردم به لیست کامل رأی بدهند و مردم نیز عظمت خود را نشان داده و تعهد ما را نیز بالا بردند، انتظار ما این است که در همه حوزه‌هایی که بیش از یک کاندیدا داریم به لیست کامل رأی بدهند و مبنای ما بر اجماع است.

**{با اشاره به ابطال آرای مینو خالقی} بنای ما بر این است که فعالیت‌ها در این موضوع رسانه‌ای نشود اما به‌صورت حقوقی آن را دنبال می‌کنیم، در قانون با صراحت آمده که اگر پس از انتخابات و تایید آن سندی پیدا شد در زمان تایید اعتبارنامه باید بررسی شود، کاش این مسئله هم به صورتی حل می‌شد و مطرح نمی‌شد که شورای نگهبان در چارچوب آئین‌نامه کار نمی‌کند.

** انتظار ما از مردم استمرار این حضور در مرحله دوم انتخابات است. هفتم اسفند را در ۱۰ اردیبهشت تکرار کنیم.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    زحمت کشیده با این اظهار نظر محافظه کارانه تنها کسی که جرئت اظهار نظر داره مطهریه ادعای اصلاح طلبی هم نداره
    • بی نام RO ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
      3 1
      برادر بدجور رودست خوردین دیگه سر لیست اصلاحات این باشه دیگه اصولگراها مجلس دهم ببین چین؟
    • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
      1 1
      چنانچه تجربه سالیان اخیر رو مروری کوتاه بفرمایید متوجه میشید که اصلاح طلبان اگر قرار باشه محافظه کاری نکنن تندروها حضورشون رو طاقت نمیارن، برای همین مجبورن که آسه آسه حرکت کنن. ضمنا در این شرایط تفرقه افکنی اصلا کار مناسبی نیست.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    خب حالا که رسانه ای شده قضیه مینو خالقی دیگه نمیخواید کاری کنید؟ آقای عارف اگه از همین اول بخوای با ترس و لرز کار کنی و فقط دست و پا شکسته چنتا حرف شعارگونه بزنی مردم این رو به چشم اصلاحات می بینن و انتخابات بعدی این نتیجه رو دیگه نمیبینیدا...
  • میثم IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    خسته نباشه با این اشاره ای که به گشت نامحسوس کرده... البته خبرآنلاین میدونم منتشر نمیکنی
  • ایلیا زرتشت GB ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    7 1
    چرا اصلاح طلبان در مورد باطل شدن آرایی خانم مینو خالقی سکوت کردنند. شما اصلاح طلب ها اینگونه میخواد از حقوق مردم دفاع کنید در جای که از هم حزب خود دفاع نمیکنید
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    1 1
    چقدر دلم به حال مینو خالقی که خیلی جوانه، می سوزه.
  • نامی A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    1 0
    صحبتهای آقای عارف همش از روی احتیاط بود مطلب مهمی نگفنه
  • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    3 0
    مثه اینکه برادر شریعتمداری راست میگفت اصلاح طلبی مرده.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    1 0
    اگر اولویت اول شما اقتصادی و معیشت مردم هست. چه کاری برای معیشت مردم انجام دادید. ظلمی که امسال در افزایش حقوق کارگران صورت گرفت طی سی سال گذشته اتفاق نیفتاده بود و یکی از زحمات خستگی ناپذیر تان این است که یک راهی پیدا کنید که چطور میشود یارانه 45500تومان مردم را قطع کنید.
  • علی A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    3 0
    بهتره بجای گشتهای نامحسوس به فکر تامین امنیت جان و مال مردم باشید و مراقب اراذل و اوباش باشید در این زمینه ها. که سریع عمل می‌کنند اما با کمال تاسف وقتی جایی چاقو کشی و زد و خورد می‌شود وقتی اقدام می‌کنند که کار از کار گذشته.
  • ناشناس A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    جناب اقای عارف برجام برجام نکنید بالغو تحریمها و اجرای برجام چیزی ایدمردم نشده این مردم هستندکه روزبروزدارند فقیرو بیچاره میشند ازروزی که روحانی شده رئیس جمهوری هیچ چیزی فرق نکرد گرانی پشت سرگرانی داره بیداد میکنه بیکاری محشرکرده معتادو قاچاق فروشهای انواع مواد خونه خرابکن دارنداشکارا میفروشندحالا گشت نامحسوس ازش دارید ایراد میگیرید بریدبه وضع مملکتو درست کنید حالا بارای مردم بالا اومدی قرارنیست که بهر چیزی منتعقد باشی مگه کشورما اسلامی نیست پس جواب شهدا را چگونه میخواهید بدهید فکرنکنید که تاقیامت زنده درین دنیا خواهید بود فردای قیامت باید جواب بدبختیهای این مردم را بدهید
  • بی نام RO ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    4 0
    متاسفانه یزدی ها همیشه محافظ کار بودن.ای خدا.....
  • احمد IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    1 2
    چه جالب خودشون رو پیروز انتخابات مجلس معرفی کردن همیشه شما خودتون رو پیروز معرفی میکنید
  • کمال A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    1 1
    وقتی رئیس جمهوری نمیتواند جلودارحقوق مردم باشد منو شما میتونیم
  • کوروش EU ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    1 0
    اقای عارف ,این رفتار محافظه کارانه و از روی ترس شما ,واقعیت شخصیت شما را نشان میدهد که واقعا نباید ریاست مجلس را به شما بسپارند,اقای مطهری برای ذیاست مجلس مناسب ترین گزینه است
  • معلم A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    5 0
    آقای دکترانتظارماصراحت بیان ازشماست.ازعربده هانترس
  • فاطی A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    1 6
    ب خواب هم نخواهی دید تکرار پیروزی 7 اسفند راالبته تو تهران وگرنه تو کشور که ما پیروز شدیم و ایشاله پیروز ای دور هم ما اصولگرایانیم
  • شهروند A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    6 22
    ضدانقلابی بودن شاخ و دم نمی خواد
  • علي A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    18 2
    چطور امثال زاكاني ، جليلي ، كه مردم ردصلاحيتشون كردند مدام ميتوانند از دولت انتقاد كنند و به دليل عقده گشايي از راي نياوردن چوب لاي چرخ مردم و دولت محبوب مردم بگذارن ولي اقاي عارف نميتونند از دولت دفاع كنند مردم شما رو انتخاب كردن كه حرف واضح و روشنشون در ٧ اسفند رو عملا نشون بدين ولي متاسفانه انگار خود مردم بايد از اون چيزي كه ميخوان دفاع كنند
  • علی GB ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 1
    چه وحشتی ایجاد کنه این گشت نامحسوس .... وقتی می بینی یکی قدم به قدم دنبالت میاد تا درخونه واقعا آدم روانی میشه نه آقایی عارف ؟من که یک فرد عادی هستم فکرش هم دیونم میکنه تازه اگه واقعی بشه جا همون تیمارستان است .