ایسنا نوشت: مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۳ ساعته درس تربیت بدنی در مقطع متوسطه دوم خبر داد و گفت: رشته و برنامه جدیدی برای این درس اضافه نمی‌کنیم و افزایش نرخ پوشش در مدارس برای ما در اولویت است.

حسین بابویی با بیان این که جدول ساعات و عناوین دروس متوسطه در ماه‌های پایانی سال گذشته تصویب شد، گفت: برنامه درس ملی از زیرنظام‌های سند تحول است و تکلیف همه دروس در آن مشخص شده است.

او ادامه داد: براین اساس در سال سوم متوسطه یعنی پایه یازدهم ساعت درس تربیت بدنی از یک به دو ساعت افزایش یافته است و به پایه دوازدهم نیز دو ساعت درس تربیت بدنی افزوده شده است.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که امیدواریم افزایش ساعت درس تربیت بدنی ضمن ایجاد نشاط در دانش‌آموزان به بالندگی ورزش قهرمانی در آینده نیز کمک کند، گفت: نکته حائز اهمیت آن است که بتوانیم برنامه‌های تکلیف شده را به درستی اجرا کنیم.

به گفته او، معلمان درس تربیت بدنی باید نسبت به این درس تسلط داشته باشند و توانمند شوند تا بتوانند آن را به درستی به اجرا در بیاورند.

بابویی گفت: ضمانت اجرا را باید مدیر مدرسه ایجاد کند و نظارتی که بر سایر دروس دارد برای درس تربیت بدنی هم داشته باشد و نسبت به فراهم کردن بسترهای لازم و امکانات ورزشی تلاش کند.

او در ادامه در پاسخ به این که آیا رشته‌های جدید ورزشی برای ساعات درس تربیت بدنی پیش‌بینی خواهد شد، گفت: رشته‌ها و برنامه‌های جدیدی اضافه نمی‌کنیم اما باید نرخ پوشش را افزایش دهیم تا بتوانیم برنامه‌های تربیت بدنی را در مدارس ماندگار کنیم.

بابویی در پایان گفت: 33 هزار معلم تربیت بدنی داریم و اکنون مشکل اساسی ما کمبود معلم نیست تنها باید در ساماندهی نیروی انسانی معلمان تربیت بدنی در جای درست قرار بگیرند تا بتوانیم اگر کمبودی ایجاد می‌شود آن را جبران کنیم.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    1 0
    انشاا...متوسطه اول ههم زنگ ورزش بیشتربشه
  • حلال نمیکنم IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    3 0
    الان که یه ماه دیگه دبیرستانو تموم میکنم زنگ ورزشو کردن 3 ساعت تا الان 45 دقیقه بود 45 دقیقه هیچکس هم لباس ورزش نمی آورد چون تا معلم بیاد تا ماهم لباس عوض کنیم تک زنگ میخورد . من که حلال نمیکنم